2e graads brandwond telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Ja ik weet het, dit klinkt zeer apart.. Maar het is waar.

Ik ben in de nacht van 1 op 2 juli op stap geweest, (alcoholvrij) kwam laat thuis met een bijna lege batterij in mijn mobiele telefoon.
Ik heb de telefoon aan de oplader gehangen, en naast mij op bed gelegd (2 persoons bed, ruimte genoeg)
Ik heb hier nog een aantal smsjes mee gestuurd. En een kaart- spelletje op gedaan.

Ik heb gedroomd dat er een vieze plek op mijn arm zat. En werd de volgende morgen wakker, met enorm last van mijn arm..

Ik kijk, en er zit een fikse brand- blaar op mijn arm. Een blaar die zo 6 mm boven mijn arm uit steekt. Zo`n 2.5 - 3 cm doorsnede.
Ik ben in slaap gevallen, bovenop mijn telefoon. En heb een 2e graads brandwond, op mijn arm, van mijn mobiele telefoon.

Daar waar de oplader de telefoon ingaat, wordt deze ontzettend warm. Ook als ik 1 sms stuur, is die warmer dan hoort.
Als die lang aan de oplader hangt, wil je de telefoon op die plek niet vast houden..
En er zeker niet op in slaap vallen....

Wat moet ik hier nou mee? Ik vind dit niet normaal, sterker nog, levensgevaarlijk! Wat als de accu ontploft, zoals destijds bij die nokia's ? Of als de telefoon ergens op ligt, zo warm wordt en iets in de fik doet vliegen? Noem maar op.

De papieren van deze telefoon (aankoopsbewijs etc.) liggen bij mijn broer. Het is namelijk officieel zijn telefoon, (heb hem overgekocht.) Hij zal een deze dagen kijken of er nog garantie op zit.

Wat? Moet ik doen?

Wel eens oplaadbare batterijen in een snellader gedaan?
Die worden ook goed heet.

Het is dus zeker niet verstandig ook maar iets op te laden en dan vooral het op brandbare spullen te leggen.

Maar als je echt denkt dat het een defect is, is uiteraard altijd mogelijk, dan zou ik zeker aanspraak maken op nog eventueel resterende garantie.

1. verzamel aankoop bewijzen, ontvangstbewijzen en dat soort dingen
2. nieuwe aanvragen als je iets van abonnement hebt ofzo
3. sowieso gaan klagen want dit mag inderdaad gewoon niet.
4. controleer of het niet je eigen schuld is, als je de hele nacht op je mobieltje hebt gelegen kan hij warm worden, zoals je soms ook voelt aan de oplader na een tijdje in het stopcontact

Wel eens oplaadbare batterijen in een snellader gedaan?
Die worden ook goed heet.

Het is dus zeker niet verstandig ook maar iets op te laden en dan vooral het op brandbare spullen te leggen.

Maar als je echt denkt dat het een defect is, is uiteraard altijd mogelijk, dan zou ik zeker aanspraak maken op nog eventueel resterende garantie.

Nee nooit geprobeerd. Maar je verbranden aan een mobiele telefoon die aan de oplader ligt? Dat is waar het om gaat.

Dat moet een defect zijn.

2e graads brandwonden lijkt mij ook niet normaal. Maar helaas is opladen op een bed en dan boven op de mobiel gaan liggen ook niet.

Ik probeerde alleen aan te geven dat tijdens het opladen batterijen best heel warm kunnen worden, normaal is dat niet zo'n probleem. Als de mobiel inderdaad zo warm wordt zou je kunnen laten opsturen voor reparatie, mochten ze niets vinden mag je wel de onderzoekskosten betalen. Zo aardig zijn ze dan wel weer. :p
Wordt het toestel ook warm als je het gewoon gebruikt? 1 SMS is wellicht een beetje weinig om te testen. Als je belt, wordt de accu dan ook warmer dan normaal?
Dan zou je zeker van een mogelijk defect kunnen spreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan