2e hands laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pintopie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Hallo, wie kan mij iets vertellen over de aankoop van een 2e hands laptop? Ik wil graag een laptop maar puur voor administratief werk, wil ook wel ermee op internet maar is niet direct noodzakelijk. Nu kan ik er eentje kopen bij een vriend voor 250,00 euro. Ik wil weten of dit een aanrader of een afrader is om te gaan kopen.
Het is een compaq presario 1200, amd 450 mhz processor, 128 mb geheugen, 6 GB harde schijf, cdromspeler en floppy disk, 12 inch tft scherm, tridnet cyberblade 3d videokaart. De accu is van het li-iontype. 1 usb een netwerk pcmcia kaart 10/100 en een ingebouwd modem. touchpad kan ook vervangen worden door een muis, en een extern monitor kan ook nog. Kan win98, 2000 of XP draaien.
Zo, het abacadabra is voor mij, maar iemand zal hier kijk op hebben denk ik en mij vast kunnen zeggen of ik hiermee een redelijk of goede koop zou doen. Ik wacht vol spanning.
Groetjes van pintopie
:)

De specificaties van de machine lijkt op een laptop die ik bezit met een 14 inch scherm en met Windows 98 SE.
Meer dan 100 euro kan ik er niet van maken!

ook als je adminastrief werk gaat doen is het toch wel handig dat de harde schijf iets groter wordt of niet??? En ja als je gaat internetten is toch eigenlijk wel minimaal 265 MB nodig

Kijk goed naar WAT je koopt. Met een laptop is nog wel een keer iets mis. Als je een tweede hands laptop koopt, zorg dat je er zeker van bent dat hij in nieuwstaat verkeert!

Hallo

Moest jij mijn goede kennis zijn ..... dan kreeg jij deze voor niets.....

Tsja .... de ene kennis is jammerlijk genoeg de andere niet............

Daarom:

Zwakke punten van "portables".... en zeker te controleren...

1] bad clusters op harde schijf

2] korrekte werking v/h t.f.t. scherm

3]] korrekte capaciteit v/d batt. pack (hier sneuvelen 99% v/d occassies...)

4] Origineel O.s. bijgeleverd ....

5) Alle documentatie + alle drivers ....

MAAR : deze aankoopprijs is volgens mij zeker geen koopje hoor .

Peter

Geplaatst door winnie de pooh
ook als je adminastrief werk gaat doen is het toch wel handig dat de harde schijf iets groter wordt of niet??? En ja als je gaat internetten is toch eigenlijk wel minimaal 265 MB nodig

256mb om te internetten ?????
Gaat prima met win98 met 64mb
om met 2000 of xp is idd 256 minimaal wel nodig ja
En je kan een hoop administratie kwijt op een 6 gig schijf windows met office e.d gebruikt max maar 3 gig.

Maar dat neemt niet weg dat deze prijs voor die laptop wel aan de hoge kant is.

Als een nieuwe koopt heb je tenminste nog garantie en nieuwe programma's werken er ook lekker op.

tja maar ik vind het een beetje hoge prjs.
Kan je niet zeggen dat hij minder waard is? dat je hem voor 100 koopt.
Anders kijk je even verder op marktplaats.
:rolleyes:

laptop

Dank jullie wel allemaal, ik heb mijn besluit al genomen. Prijs is te hoog, hij blijkt 4 jaar oud te zijn! Dus spaar ik nog effe door voor een nieuwe!
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes van Pintopie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan