2e Harddisk: 200GIG -> Niet leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hoi. Ik heb een 2e harddisk van 200 gig gekocht en in mn computer ingebouwd. Nu ziet windows xp em wel in apparaatbeheer, maar hij staat niet in "Deze Computer".

Nu heb ik mij laten vertellen dat WindowsXP standaard maar max. 147 gig ofzo aan kan. Maar er schijnt ook een patch voor te zijn dattie wel met grote harde schijven kan werken?

We hebben het hier over een Western Digital harddisk.

Alvast bedankt!
Robin. :thumb:

Laatst bewerkt:
SP1 wel geinstalleerd?
Deze is nodig om meer dan 131gb door Windows Xp te laten herkennen.
Anders even het programma "Data lifeguard" (bios overlay) van Western digital gebruiken.
http://support.wdc.com/download/

Wat je dan ook nog moet doen is die schijf formatteren en eventueel eerst nog indelen in partities.

Klik rechts op de computer, beheren en dan schijfbeheer en daar zie je je harde schijf wel bij staan

Super, mario! ;)

Dat was het. (Helaas) had ik het al ontdekt voordat ik jullie reacties doornam, maar alsnog bedankt! De oplossing van mario was DE oplossing ;)
Die andere.. bios overlay... waar is die nogmeer goed voor? Of is het af te raden nu?

Bios overlay gebruik je om het Bios te omzeilen.
Dit doe je voornamelijk als het Bios de hardeschijf niet kan herkennen.

Bij het opstarten zag en ziet ie em wel gewoon. Alleen als ik in msdos iets doe, zegt ie dat de harddisk 130 gig is ipv 200.. In Windows heb ik hier geen last van. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan