2e harddisk in slede aansluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hallo.

Ik heb een tweede harddisk gekocht die ik in een slede in de computer wil monteren.
Deze slede komt boven mijn 1e harddisk te zitten waar het systeem op staat.

Dan kom je echter met de aansluitkabel in de knoei aangezien ik begrepen heb dat de 1e aansluiting van de kabel op de harddisk aangesloten moet worden waar het sysyteem op staat, en de tweede eindje verder op de kabel op de andere harddisk.

Komt dit inderdaad zo nauw, en wie heeft een eventuele oplossing.

Alvast bedankt.:rolleyes:

Waarom plaats je de harddisk met systeem erop niet in de hoogste slede? Dat lost je probleem op.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit op welke aansluiting je de harde schijf aansluit. Je kunt ook nog altijd de jumpers omzetten.

Geplaatst door Addepat
Hallo.

Ik heb een tweede harddisk gekocht die ik in een slede in de computer wil monteren.
Deze slede komt boven mijn 1e harddisk te zitten waar het systeem op staat.

Dan kom je echter met de aansluitkabel in de knoei aangezien ik begrepen heb dat de 1e aansluiting van de kabel op de harddisk aangesloten moet worden waar het sysyteem op staat, en de tweede eindje verder op de kabel op de andere harddisk.

Komt dit inderdaad zo nauw, en wie heeft een eventuele oplossing.

Alvast bedankt.:rolleyes:

Dit is inderdaad zo, als je beide HD's op "Cable Select" staan.

In het geval je 'Master en slave' gebruikt , heeft het geen belang.

Bedankt voor de antwoorden.

Op het eerste antwoord: Ik heb maar een slede. Als dat mogelijk was had ik dat natuurlijk gedaan.

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Ik kan dus gewoon de de systeemharddisk op Master laten staan, en de tweede op slave?
Cable select zegt mij niets, zou je dat misschien wat nader uit kunnen leggen?

Geplaatst door Addepat

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Ik kan dus gewoon de de systeemharddisk op Master laten staan, en de tweede op slave?
Cable select zegt mij niets, zou je dat misschien wat nader uit kunnen leggen?

Dat kan je dus uiteraard doen. Wat betreft "Cable Select". Dan moet je de jumpers achteraan de HD op 'CS' zetten. Dan geldt de regel: de plug aan het uiteinde van de kabel, is dan systeemdisk, De plug in het midden is dan de zogenaamde 'Slave'

Oke

Ik heb mijn systeemhardisk al op master en de tweede op slave. Dan maakt het dus niet uit of ze aan het uiteinde of in het midden zitten.
Ik begrijp het.

Bedankt voor het antwoord. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan