2e harddisk inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hey, is het moeilijk om een 2e harddisk erin te zetten. ik heb er nu in van 80 gb, maar ik zou er graag 1 van iets van 250 gb erbij in zetten. Is dat moeilijk om te doen, moeten er extra dingen gedaan worden ofzo of gewoon erin zetten en aansluiten. :rolleyes:

Alvast bedankt:D

eitje ik zou als het even kan kiezen voor een SATA schijf die zijn het makkelijkst in te bouwen. alleen let wel op bij de instalatie van XP dan heb je extra stuurprogramma's nodig. maar kwa hardware inbouwen is sata het makkelijkst let wel op of je moederbord het onderstuent.

kies je voor IDE geen gezeur met stuurpgramma's maar zet dan achterop wel de jumper op slave of op cable select

t gaat je lukke weet zeker. kan niks foutgaan met die jumpers zet je hem verkeerd doet hij het niet. no problem ff veranderen en probleem opgelost

voor een SATA schijf moet je moederbord SATA ondersteunen.

en voor een IDE een IDE aansluiting die er praktisch altijd wel op zit. ik weet niet hoe jong je moederbord is maar op de nieuwste moederborden zit maar 1 aansluiting met kabel dus 2 device maar de standaard moederborden toch wel 2 x2 dus 4 devices.

kijk wat er nu aan zit bijv Hardeschijf cd/dvd-speler/brander tel ze op kom je onder de 4 kan die er hoogst waarschijnlijk bij.

koop je de schijf nieuw zit er 9/10 keer ook een beschrijving bij.

Ik heb nu een moederbord: ASUS P4PE2-X, past dat dan?

En er zit een
Hd schijf in
Floppy drive
Cd speler
DVD brander

Trouwens dit is m'n moderbord:
p4pe2-x_l.jpg

Laatst bewerkt:
SATA gaat niet lukken helaas.

maar ik denk dat er nog precies 1 plaatjes vrij is voor een Hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.