2e harddisk kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik heb een tweede HD in mijn systeem geplaast. Omdat mijn eerste HD een zooitje was geworden heb ik deze geformatteerd en gepartioneerd en opnieuw geinstalleerd. De tweede schijf herkende hij niet. Dus heb ik de eerste HD losgekoppeld en de tweede voorzien van Win98 en gepartioneerd. Weer geformatteerd en beide HD weer aangesloten. Dit moet toch makkelijker kunnen. Wie kan mij vertellen hoe ?

En mijn tweede vraag:
Ik heb de eerste hardeschijf voorzien van een dual boot (win98 en winXP). En in Win98 werkt alles perfect en zijn alle vier de partities te zien. Alle partities zijn FAT32. In windows XP is de tweede HD niet te zien en dus ook niet te benaderen. Hoe komt dit. Het is een 80 GB HD gesplitst in 2 partities. Nou heb ik gehoord dat WinXP geen partities aankan die groter zijn dan 30 GB en FAT32 zijn. Klopt dit. In windows XP heb ik trouwens bij apparaatbeheer zo'n geel uitroepteken bij controller voor massaopslag (is dit de tweede HD ?). Hoe kan ik dit oplossen.

Groeten
 
A) Wat je moet doen is met je rechtermuisknop op Deze Computer (My Computer) klikken en kiezen Beheren (Manage)
Dan naar Local Disk Management.
Als het goed is zie je nu je twee schijven met de partities die je hebt aangemaakt
Maaar, je gaf het zelf al een beetje aan in vraag 2. Installeer EERST nadat je WinXP hebt geinstalleerd, de drivers van je moederbord. Daar staan namelijk ook de drivers op van je harddisk controllers bij. Verder heb ik ff de vraag of je toevallig de tweede harddisk op een RAID controller hebt aangesloten (Win98 herkend die automatisch, WinXP heeft wederom drivers nodig)

Ik hoor het wel

Mzzl
Brujah
 
Had eigenlijk het idee dat Win XP dat zelf zou doen. De tweede HD zit aangesloten op een extra PCI controller, omdat ik op mijn Mobo geen IDE sloten meer vrij. Die controller heb ik inderdaad nog niet geinstalleerd. En inderdaad mijn Mobo nog niet geinstalleerd. Dat ga ik dan vanavond proberen. Alvast bedankt. Ik zal dan laten weten of het al dan niet gelukt is.

Groeten
 
Heb je geen ruimte meer??
Je zei dat je 2 Harddisks had. Je kunt op beide IDE poorten 2 drives hangen. Dus HDD1 en HDD2 op IDE1, en DVD en CDRW op IDE2
Dan zou je geen IDE controller nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan