[2e Harde Schijf] Is het mogelijk qua warmte ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myself1990

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
24
Hallo !

In twee eerdere topics heb ik verteld dat ik een nieuwe pc zou kopen, nu heb ik het; een Medion MD 8808.

Nu had ik bij m'n vorige pc een externe drive met een harde schijf (Maxtor, IDE), de reden voor het extern houden was
dat ik de harde schijf er niet in kon plaatsen ivm met een te oude bios.

Nu heb ik een nieuwe pc, een nieuwe bios :), en wil ik die harde schijf in m'n pc. Qua kabels gaat het allemaal wel lukken
heb ik gezien. Ik vraag me eigenlijk af of het wel kan qua warmte van twee harde schijven tegen elkaar aan met een ruimte
van een duim er tussen?

Misschien zijn er wel mensen met een MD 8800 of 8808, misschien weten jullie het antwoord. Of iemand anders :) ..

Alvast bedankt !

Lucas

PS: -
 
Laatst bewerkt:
Medion 8808.......superding man! Geld over? :p
 
Medion 8808.......superding man! Geld over? :p

Wat zeg je dan van mij? Ik ga met nieuwjaar een computerkast van 1200 euro + 500 euro randapparatuur(scherm, toetsenbord, muis en al) kopen... Ben ik dan multimiljardair in jouw ogen?
 
Ik weet niet hie je kast er uit ziet, maar het zal zonder extra koeling wel kunnen. Als je de mogelijkheid hebt, zou het beter zijn een ventilator voor de schijven te hangen, die de lucht je kast inblaast. Moet er wel een opening naar buiten zijn, waar de koude lucht door aangezogen wordt. Zo blijven je schijven op een mooie temperatuur, waardoor ook je kast minder opwarmt.:)
 
Oké, ik dacht het dus voor elkaar te hebben. Ik had een 'verlenging' van de voeding, naar de IDE-schijf.

Toen kwam ik er achter dat er tóch maar 1 IDE-aansluiting op het moederbord zit, in plaats van twee. Ik
had namelijk een "34 pins ingang" voor een "40 pins ingang" gezien. Het werkt dus niet.

Nu lijkt mij de enige oplossing om het door middel van een SATA -> IDE converter op te lossen, nu is
mijn vraag:

Werkt zo'n ding een beetje? Lijdt de snelheid er niet onder?

Lucas
 
Waarom geen extra IDE kaartje erbij zetten? Heb je geen "conversie" risico's ....
 
Zo'n IDE-controller kaartje gaat in een PCI slot. Het is er ook in een SATA-controller uitvoering.

IDE-controller(PCI)
mct-raid133.jpg


SATA-controller(PCI)
pci-sata.jpg
 
Zo'n IDE-controller kaartje gaat in een PCI slot. Het is er ook in een SATA-controller uitvoering.

IDE-controller(PCI)
IMG

SATA-controller(PCI)
IMG
Bedankt :).

Ik ga straks even kijken waar dat kaartje dan precies in mijn pc komt te 'staan', ik wil namelijk niet dat er
kabels voor de ventilatoren gaan hangen enzo. Zo niet, dan wordt het een IDE-Controller.
 
Ik ga straks even kijken waar dat kaartje dan precies in mijn pc komt te 'staan', ik wil namelijk niet dat er
kabels voor de ventilatoren gaan hangen enzo. Zo niet, dan wordt het een IDE-Controller.
Dit snap ik niet of je nou IDE of SATA-controler los kiest, je krijgt altijd een kaart extra en kabels daar naar toe.:confused:
 
Dit snap ik niet of je nou IDE of SATA-controler los kiest, je krijgt altijd een kaart extra en kabels daar naar toe.:confused:
(hoop dat ik je vraag goed heb begrepen ?) :

Het ging mij even om de keuze tussen een IDE-converter en een IDE-controller :).

Een converter leek mij handiger, maar daar hangen blijkbaar risico's aan. Een controller heeft dan weer kabels
van het kaartje naar de schijf (wat een behoorlijk eind is..). Toch maar een controller, vanwege de risico's
die de converter heeft ..
 
Over de converter, kan ik je helaas geen antwoord op geven.:( Snap nu je bericht wel.:)
 
Mijn vader en ik zijn vandaag om zo'n controller geweest. Nou, het lijkt wel of ze verschrikkelijk ouderwets
zijn.. We hebben 8 winkels moeten bezoeken, en daar hadden ze nog niet eens een op voorraad.

Maar goed, aanstaande dinsdag heb ik 'm, dus het moet wel lukken.

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt :thumb: !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan