2e harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roby

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.529
Hallo allemaal

Ik heb mijn oude pc kapot en een nieuwe gekocht , nu wil ik de bestanden van de oude harde schijf naar mijn nieuwe pc schrijven .
Dus een 2e harde schijf er tijdelijk bijaan hangen , hoe doe ik dat , het zijn beiden maxtor schijven.
Als er jumpers verzet moeten worden , wil ik het wel goed uitgelegt krijgen ik heb er de ballen verstand van .

b.v.d. Roby
 
Het is vrij simpel :)

Kijk maar eens naar de oude HD: je ziet daar een brede grijze kabel in gaan en een streng van gekleurde draden. De eerste is de IDE kabel, de tweede verzorgt de stroom.

De IDE kabel is één lange kabel met meerdere stekkers er aan. Plug de nieuwe HD in één van de stekkers. Check wel éérst of de jumpers op de HD goed staan (slave). Als het goed is is dat al het geval. Je kunt dat controleren door te kijken naar de instructiestickertjes die naast de jumper zitten.

De stekker van de stroomkabel die je nodig hebt zou je ook snel moeten kunnen vinden.

Sluit beide aan en zet dan de PC aan. De tweede HD zal verschijnen in Deze Computer.


Hier vind je een mooie stap-voor-stap foto tutorial.
 
Als je er geen ballen verstand van hebt wordt het wel moeilijk!!!
Ge moet die tweede hd verbinden met de kabel van je goede hd en de jumper op slave zetten omdat de goede hd op master staat.
Zorg er ook voor dat ge die tweede hd ook van stroop voorziet.
Daarna pc opstarten en hopen voor u dat die tweede hd wordt erkend.
Probeer dat en anders laat je het doen door iemand die er wel iets van kent.
Normaal kan het echt geen kwaad als je doet wat hier boven staat.

veel succes

jean
 
Geplaatst door jean42
Als je er geen ballen verstand van hebt wordt het wel moeilijk!!!
Ben ik het niet mee eens, de uitleg van KwarK is goed, en Roby heeft er ook wel verstand van ;)
 
ok jumper gevonden geen problem , maar nu ik wil de hardisk plaatsen maar kan wel stroom vinsen maar geen brede streng je weet wel
zou ik er een van boven halen zou ik niet weten waar ik die in moet doen op het moederbord ???
 
De kabel waarmee de eerste hd is verbonden is daar gene stekker meer aan die in de tweede hd kan steken?
Normaal wel hé?

jean
 
this gelukt

Bedankt voor de uitleg kwark met die jumpers was een eitje .

En Jean idd zat er geen 2e stekker aan de kabel maar heb het in de helpmij chat van aaajeetee op een prisenteerblaadje gekregen , heb het met de kabel van mijn dvd brander gedaan .

Allen hartelijk bedankt
 
OK prima inorde en veel succes nog ermee.

jean
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan