2e harde schijf "verdwenen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerbieH

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
L.S.
Ik heb op in mijn computer een tweede harde schijf voor dataopslag die tot voor kort probleemloos werkte. Hij wordt nu opeens niet meer in Windows herkend. (systeem Windows XP sp3). Hij staat wel in de BIOS, tenminste als ik de computer koud opstart met de aan/uit knop. Bij een hernieuwd opstarten van het systeem verwijnt hij ook uit de BIOS. Wat is hier aan de hand?

Hoi,

Is het ide hd kijk dan of hij nog goed aangesloten is en of hij nog draait geldt trouwens ook voor een sata schijf.

Modag

Hallo,

De schijf (IDE) is goed aangesloten. Anders zou hij m.i. niet in de BIOS staan.
De computer start nu ook trager op alsof hij een poosje blijft hangen.

HerbieH

Hoi,

Maar wat schrijf je hier dan :Bij een hernieuwd opstarten van het systeem verdwijnt hij ook uit de BIOS. Wat is hier aan de hand?
Daarom misschien losse kabel denk zo maar even mee.

MOdag

Als ik de computer aanzet, wordt de 2e schijf keurig in de bios vermeld. Het systeem blijft even hangen bij het opstarten. De blauwe blokjes die normaal onder het XP logo lopen blijven een tijdje stil staan, daarna start het verder op. De 2e schijf is dan niet in schijfbeheer te vinden.
Als ik de computer herstart via de knop opnieuw opstarten en ik kijk dan in de bios dan is de 2e schijf verdwenen. Dit gebeurt systematisch en ik kan me niet voorstellen dat dit aan een losse kabel ligt. Ik denk eerder dat er iets met de MBR aan de hand is.

Het probleem van de tweede schijf is nog steeds niet opgelost, maar ik heb mijn bestanden kunnen redden met behulp van het programma Testdisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan