2e Harde schijf verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kolkman

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2014
Hallo,

Ik heb een PC met Windows 7 PRO en 2 harddiscs.
Ik wil 1 HD eruit halen en in een andere computer plaatsen. De HD met besturingssysteem blijft gewoon zitten

Als ik dit echter doe krijg ik de melding dat windows niet gestart kan worden door een recente hardware- of software wijziging.
Ik moet de computer eerst "herstellen"

Hoe kan ik dit doen zonder de originele windows installatieschijf?

Is het een bios of Windows melding?
Bios? Ga met Del of F2 het bios in en sla de nieuwe situatie op met F10 meestal.
Windows? Oplossing: http://support.microsoft.com/kb/2674065/nl

Probeer eerst de 1e....
Methode 1: Gebruik de optie Laatste bekende juiste configuratie om Windows te starten
Bij het starten van de PC met de optie Laatste bekende juiste configuratie, is de computer wordt opgestart met de conficuration van de laatste keer dat de computer is opgestart. Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik op de knop Start en vervolgens op de pijl naast het Afsluitenen klik op opnieuw.
Als de computer wordt opgestart, drukt u op en houd F8 . Als het Windows-logo wordt weergegeven, moet u opnieuw proberen af te sluiten en de computer opnieuw opstart.
Op het scherm Geavanceerde opstartopties , gebruik de pijltoetsen Laatste bekende juiste configuratie (Geavanceerd)te markeren en druk op Enter. Windows wordt normaal gestart.
Als u nog steeds kan niet worden opgestart in Windows is, gaat u verder met methode 2.

Laatst bewerkt:
Heb je programma's die die tweede HD gebruiken? Of heb je zelfs in windows ingesteld dat hij die tweede HD moet gebruiken. Bv. voor Back-ups?
Mss moet je dan eerst die koppelingen verwijderen voor dat je de HD mag verwijderen.

@Veng: Nee, de schijf zat wel in de PC maar is nooit geformatteerd geweest.

@Andre: Het was een Windows/DOS melding.
Maar helaas is het niet gelukt om het op deze manier op te lossen.
Ik heb de extra schijf eruit gehaald en daarna Windows compleet opnieuw geïnstalleerd.

igg bedankt voor jullie hulp

Lol, met de W7 DVD opstarten en een opstartherstel had ook gekund, voor de volgende keer dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan