2e harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvanoevelen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo, ik heb mijn C schijf geformateerd en heb nog een andere schijf in het systeem zitten.
Xp opnieuw geinstalleerd, eerst had ik Xp pro, maar heb nu Xp home editie er op gezet en nu wordt mijn andere schijf niet herkend.
Ik heb wel gelezen dat je de schijf kan importeren maar luk bij mij niet.
Wie kan mij helpen???

Bijlagen

Kijk even in configuratie scherm-->systeem beheer-->computerbeheer-->schijfbeheer!
of daar de schijf wordt weergeven?

Tja, je geeft daar zelf al het antwoord, home doet niets met dynamische schijven.

Plaats de schijf in en pc met pro, en kopieër de bestanden, en importeer/converteer die schijf als standaard schijf.

Maak een Knoppix cd, weet alleen niet, of deze wel dynamische schijven ziet, maar nee heb je al.

En je moet op een andere schijf, voldoende ruimte hebben, om de bestanden te kunnen kopieëren.

Die schijf veranderen in een standaard schijf, zijn ook andere manieren voor, maar dan ben je je bestanden kwijt.

Volgens de uitleg van Microsoft Technet moet het vanzelf gaan dat importeren, waarom lukt het dan bij mij niet?
En wat moet ik bij de buren of familie???

Ok, is wat lastiger, moet ik hd uitbouwen en bij hen inbouwen.
Als ik de schijf kan importeren is dat veel gemakkelijker.

Heb je dat wel met de cursor op het GRIJZE gedeelte gedaan, waar disk X staat?, en met de rechtermuisknop?

Dan gaat dat dus toch niet in home, als je eerst de bestanden veilig wilt stellen, kun je de opties die aangegeven waren gebruiken, dan kun je daarna die partitie verwijderen, en er een standaard schijf van maken.

Maak een Knoppix cd, weet alleen niet, of deze wel dynamische schijven ziet, maar nee heb je al.

En je moet op een andere schijf, voldoende ruimte hebben, om de bestanden te kunnen kopieëren.

Die schijf veranderen in een standaard schijf, zijn ook andere manieren voor, maar dan ben je je bestanden kwijt.

Deze.

Maar ik lees nergens of je die bestanden, nu wel of niet wil bewaren.

Dat is wel de bedoeling dat ik mn bestanden houd.
Anders is het geen probleem om de schijf te converteren.

Als je aan een XP pro cd kan komen, daar staat bij de support tools, diskprobe, daar mee kun je een dynamische schijf, naar een standaard schijf omzetten, op deze manier.

Welicht gaat het ook met dit progje, door de partitie type te veranderen in 07, na, save changes, en een reboot, is het hopelijk een standaard schijf.

Ik dit zometeen uit proberen en dan hoor je van mij wel of het gelukt is.
Alvast bedankt.

Lange Pier, ik ben u zeer dankbaar, het is gelukt met PTEDIT32, dat u aangaf en de waarde te veranderen, nogmaals bedankt.

Mooi:thumb: , dan was je mijn proefkonijn:evil: , kunnen we dit als oplossing gebruiken, voor de volgende keren.

Wil je hem als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan