2e harde schijf wordt niet herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert van Ruit

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Ik heb vandaag een 2e harde schijf geplaatst in mijn PC. Het is exact dezelfde schijf die er al in zat, namelijk een Samsung Spinpoint F1, 7200RPM, SATAII, 16 MB, 640 GB.

Ik heb de nieuwe HDD geïnstalleerd op een SATA5 aansluiting op mijn moederbord. De HDD wordt herkend door de BIOS, maar niet door Windows Vista Home Premium. Ik heb de nieuwe HDD gepartioneerd en geformateerd via schijfbeheer, maar dit heeft blijkbaar geen effect gehad want in deze Computer wordt alleen mijn 1e HDD weergegeven.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem de baas kan worden? Ik stel het zeer op prijs als iemand mij kan en wil helpen.

Dat lijkt me niet nodig want de BIOS herkend de 2e HDD? Wellicht andere ideeën. Ik hoor het graag...!!!

Het is inmiddels gelukt. Ik heb de schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd en nu wordt de nieuwe HDD in zijn volledigheid herkend.

waarschijnlijk was er geen schijfletter toegewezen.

Dat kan heel goed kloppen, want ik had de schijf Backup genoemd in het derde wizardvenster in de functie schijfbeheer...!!! Waarschijnlijk heeft schijfbeheer daarmee de schijfletter van het 2e wizardvenster gewist. Wel raar...!!!

Misschien kun je het nog herinneren, maar jullie (jij en Blueray) hebben mij een paar maanden geleden geholpen met het samenstellen en bouwen van mijn huidige PC. Het is een waar beest en hij draait als een trein. Dat wilde ik nog ff met je delen...!!! Keep up the good work.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan