2e harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

helium19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2003
Heb een 2e harde schijf gehaald, winkelier verzette de jumper. Middels bios laten detecteren en na opstarten-
vervolgens norton commander gestart en opdrachtregel format J: ---- en ja het gebeurde -- maar

Na opstarten van partition magic bleek dat alles als ntfs was geformateerd en dat wil ik niet.

Ben daarna aan het knoeien gegaan en heb de 2 aanwezige partities delete.

Gevolg is dat disk nog wel in de bios staat maar behoudens met partition magic op geen enkele wijze meer herkenbaar is.

Heb nog getracht met fdisk wat te herstellen maar wordt disk is verder onvindbaar.

Is disk nu echt naar de knoppen of gloort er nog hoop ???

als je op start met een boot flop van 98 en je start fdisk dan kies je voor grote schijf ondersteuning.

Als je schijf ntfs is moet je daar dan een 5e optie zien " niet dos partities" heet die geloof ik. Daar kan je hem dan verwijderen en vervolgens weer herstarten en dan format (x)

werkt dit?

Je zegt dat de winkel de jumper heeft. Wisten zij wel wel welk type je originele was?

Laatst bewerkt:
Helium,
Heb je al geprobeerd om (de eventuele logische stations eerst) de partities met fdisk volledig te verwijderen, daarna weer aan te maken met fdisk en vervolgens te formatteren (nu wel fat 32)
Eric
(Harmen typt sneller)

Low Level Format..

Bovenstaande moet gewoon werken, anders misschien een Low Level Format vanuit je Bios.. Maar dit is niet aan te raden met een grote harddisk.. ik dacht dat er ook iets fout kon gaan dan..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan