2e harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedbird220

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
30
Oorzaak :

Moederbord doorgebrand

oplossing :

HD in andere pc gedaan

Probleem :

documenten op m'n bureaublad staan in documents and settings/speedbird

maar als ik daar op klik, krijg ik toegang geweigerd, waarschijnlijk omdat er een wachtwoord op de toegang zat toen de HD nog in mijn pc zat?

Hoe los ik dit op? Is er een andere manier om op 't 'oude bureaublad' te komen??? Of kan ik ergens m'n ww intikken? Of verwijderen?

Alvast bedankt!!!!
 
Gebruiker aanmaken die op de andere PC werd gebruikt en met hetzelfde wachtwoord inloggen.

Inloggen als Administrator en via die gebruiker (mag overal bij) e.e.a. kopieëren.
 
Zo werkt het inderdaad niet. Je moet als Administrator (of met administratief account) een Take Ownership uitvoeren op de gewenste map: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q308421
Heb je Home Edition, dan kan dat alleen in Veilige Modus. Met Pro moet je eerst in Mapopties "Eenvoudig delen van bestanden" uitvinken.

PS Ter verduidelijking: ook al maak je een identiek account aan op die andere PC, dan nog krijgt zo'n account een andere SID (Security IDentifier) toegewezen waardoor dit voor de PC gewoon een ander account is, zelfs al heeft hij dezelfde naam.
 
Laatst bewerkt:
dat was hem! een beetje een late reactie, maar ik heb het net pas geprobeert en ik heb alles weer terug!!!! bedankt binary!!!!!
 
Supergoed jongens, dit verhaal heeft mij ook geholpen want ik had hetzelfde probleem. Wow.....!!!!! Wat een prachtig medium is het toch. Nogmaals hartelijk bedankt. Die map was erg belangrijk want al mijn vakantiefoto's zaten erin. Die had ik nog niet gebrand.

Groetjes
Peter (LelyTekkel)
 
Goed he? Wat dacht je van mij? Al m'n werk(ben art director) stond op die 2e schijf... Ik was zelf al opnieuw begonnen met de opmaak van 60 pagina's...;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan