2e HD alleen zichtbaar onder dos !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Even een vraagje voor collega die een probleem heeft dat een 2e HD die hij aan het systeem koppelt niet wordt gezien in windows mode...:( Station is niet geformateerd geeft windows aan. Terwijl hij ook zoals de orginele schijf NTFS geformateerd is en op andere pc wel leesbaar is. Formateren is geen optie omdat de oude HD data bevat die overgepompt moet worden naar die 2e HD en daar reeds data opstaat die niet geformateerd dient te worden....

In DOS modus is de 2e HD wel benaderbaar en worden wel alle bestanden als zodanig herkend :8-0: Met partition magic is ook al niks te doen voor dit probleem, wie weet hoe de 2e HD toch nog actief kan worden in de windows XP omgeving ??? Het betreft hier dus een werkende HD met XP geinstalleerd, maar die dus niet benaderd kan worden als ie aan de 1e HD gekoppeld wordt.

Alvast bedankt,

Remy ;)

Als je hem in dos wel kan benaderen dan kan je toch naar de desgewenste map gaan die je gecopieerd wil hebben en dan type je
Code:
copy *.* D:\
Waarbij D: de schijf is waar het heen moet, kan ook E: zijn of F: , wat je wilt.

Je zegt dat de harde schijf geformatteerd is in NTFS. Hoe kan het dan dat DOS de inhoud ziet? of begrijp ik het verkeerd? De enige besturingsystemen die NTFS aankunnen zijn NT4, windows 2000 en xp. Windows 95, 98 en me kunnen geen NTFS aan.

De tip van Paintje, was wel de langstdurende optie, maar de data is overgezet, maar eigenlijk is het mysterie van de niet herkende schijf nog niet opgelost....:(

Ik zet hem evengoed op opgelost, omdat mijn collega de data heeft kunnen redden, maar als er nog iemand komt met dé oplossing dan hoor ik het ook graag.

:thumb:

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan