Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem met mijn 2e harde schijf.
Het is een vrij nieuwe (6 mnd) pc met de 1e hd (3 partities 750 gb) op 'n sata aansluiting en de tweede (twee partities 500 gb) op 'n ide kabel.
De jumpers staan goed.
In het begin ging alles gewoon goed, Maar op zeker moment begon hd2 vervelend te doen en mij te vertellen dat ik geen rechten had om te schrijven naar de 2e hd.
Om toch toegang te krijgen ben ik eigenaar van alle schijven (partities) geworden.
maar ook dat werkt nu niet meer.:evil:
Ik heb de ide kabel vervangen, noppes, opnieuw opstarten helpt af en toe.
Maar om nou iedere keer drie of vier keer te moeten herstarten??
Ik krijg bij het opstarten steeds vaker het bericht hd enz. not found.
In mijn bios lijkt me alles ok, juist omdat de pc naar de hd zoekt.
De enige remedie die (nog) werkt is de pc opstarten zonder dat die de 2e hd activeert, opnieuw opstarten en dan nog n keertje dmv de reset knop.
Pas dan krijg ik te zien dat de 2e hd is gevonden en geactiveerd.
Ik heb overwogen om alles opnieuw te installen, maar volgens mij is dat ook geen optie.
Ik heb ook testdisk-6.10 laten draaien, en voor zover mijn lekenoog het kan beoordelen zijn daar ook geen aanwijzingen....:shocked:
Als ik alle voornoemde processen heb gehad draait alles gewoon en eigenlijk bijna perfect.
Ik draai op n home premium vista
wie oh wie????
Professor
Ik heb een probleem met mijn 2e harde schijf.
Het is een vrij nieuwe (6 mnd) pc met de 1e hd (3 partities 750 gb) op 'n sata aansluiting en de tweede (twee partities 500 gb) op 'n ide kabel.
De jumpers staan goed.
In het begin ging alles gewoon goed, Maar op zeker moment begon hd2 vervelend te doen en mij te vertellen dat ik geen rechten had om te schrijven naar de 2e hd.
Om toch toegang te krijgen ben ik eigenaar van alle schijven (partities) geworden.
maar ook dat werkt nu niet meer.:evil:
Ik heb de ide kabel vervangen, noppes, opnieuw opstarten helpt af en toe.
Maar om nou iedere keer drie of vier keer te moeten herstarten??
Ik krijg bij het opstarten steeds vaker het bericht hd enz. not found.
In mijn bios lijkt me alles ok, juist omdat de pc naar de hd zoekt.
De enige remedie die (nog) werkt is de pc opstarten zonder dat die de 2e hd activeert, opnieuw opstarten en dan nog n keertje dmv de reset knop.
Pas dan krijg ik te zien dat de 2e hd is gevonden en geactiveerd.
Ik heb overwogen om alles opnieuw te installen, maar volgens mij is dat ook geen optie.
Ik heb ook testdisk-6.10 laten draaien, en voor zover mijn lekenoog het kan beoordelen zijn daar ook geen aanwijzingen....:shocked:
Als ik alle voornoemde processen heb gehad draait alles gewoon en eigenlijk bijna perfect.
Ik draai op n home premium vista
wie oh wie????
Professor