2e hdd prob (maxtor)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salami1_1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2000
Hej,
ik heb nogal problemen met het installeren met een 2e hd.
Ik heb cdrom (master) zipdrive(slave) op ene IDE port.
Op andere zit maxtor 4gb (ouwe) hier heb ik win98 op geinstalleerd.

Nu wil ik een maxtor 30 gb als slave erbij zette.
Nu herkent die de ouwe (4gb) maxtor gewoon als master.
De nieuwe staat 100% op slave (gewoon de jumper gezet zoals op de hd zelf stond voor slave)
Maar als ik nu deze aansluit (als 2e op de IDE-kabel; het is zo nieuwe niet zo brede.. schijnt sneller te moeten zijn ofzo :S ) herkent hij niks meer (allebij de hd's niet en start de computer dus ook totala niet op)

Nu heb ik Maxblaster diskette gemaakt (maxblast 3)
en daar mee geboot (terwijl allebij hd;s zijn aangesloten) en dan gaat die door tot op den duur die aan het analysen is zegt die: 'Letter.bat' niet gevonden (en ik heb gechecked en die file staat WEL op de diskette)

Ik denk dat het aan bios ligt ik heb:
Award Modular 4.51PG bios uit 1998 (ik heb voor flasher gezocht maar kan niet vinden, niet gratis iig)
Dus kreeg ik te horen dat ik Maxblaster moet gebruiken maar dat werkt dus ook niet.
Wie kan mij helpen???
bijvoorbaat dank!

Mvg
Steven

Die oude Maxtor zal wel op 'Single/Master' staan i.p.v. 'Master with Slave present' oid.

Je hebt het over een niet zo brede kabel, bedoel je daar serial ata mee, of is het gewoon zo'n zelfde soort kabel als waar je cd-rom en zip aanzitten?

Heb je al in je BIOS gekeken of de schijven daar herkend worden?

Geplaatst door Bassie
Je hebt het over een niet zo brede kabel, bedoel je daar serial ata mee, of is het gewoon zo'n zelfde soort kabel als waar je cd-rom en zip aanzitten?

Heb je al in je BIOS gekeken of de schijven daar herkend worden?
SATA heeft maar 1 aansluiting voor een schijf op het kabeltje, dus dat kan hij nooit hebben (omdat hij zelf zegt dat hij als 2e op de kabel zit). Hij bedoelt dus een rounded cable.

Ook zegt hij al in de 1e alinea, dat beide schijven bij het opstarten niet meer herkend worden.

jij leest erg goed ;)
en je heb ook helemaal gelijk..
En idd bij je ant ook..
De ouwe hd (4gb) staat op single master..
Maar ik kan gene optie vinden met master and resident slave :(
Kan dat wel bij elke hd (ook hele ouwe) dan ga k ff zoeken op inet voor de settings van de jumpers.
Alvast bedankt.

Mvg
Steven

Heb je anders het precieze typenummer van de 4 GB schijf? Dan kunnen we het specifiek opzoeken, mochten de plaatjes van crash niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan