2e kabelmodem voor Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hallo allen,

het volgende is aan de hand:

In de woonkamer komt de kabel uit de muur deze word gesplit naar televisie en naar een Modem van Wanado. De modem gaf het internetsignaal weer door naar een router die het draadloos doorgaf naar mijn pc op mijn kamer.

Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik het niet draadloos internet maar via een netwerkkabel dat mijn internet ongeveer 3x sneller is. Het vervelende is dan alleen dat ik een netwerkkabel van 15 meter door het hele huis heb liggen.

Wat mijn idee nu was. Op mijn eigen kamer komt er ook een coaxkabel uit de muur. Zou ik dan nog een modem kunnen kopen die het omzet in een internetsignaal zodat ik tevreden kan internetten? :)

Ik hoop dat je het begrijpt en mijn dank is groot voor elk antwoord!

;)

nee dat gaat niet lukken....

Hmmm, das jammer. Dus dat houd in dat je maar 1 modem per huishouden kan hebben?

En zou het dan wel mogelijk zijn om de modem die nu beneden staat naar boven te verplaatsen??

Bedankt voor je antwoord

normaal gesproken staat het moden wat je van je provider krijgt bij het punt waar de kabel het huis in komt.
Vanaf daar ga je met een utp kabel verder.
je zou dus wel een router kunnen gebruiken en vanaf daar mety een utp kabel verder gaan.

Nu gebruik ik een router met een upt kabel. het probleem is echter de kabel die door het huis ligt. Omdat de coax kabel al aangelegd is bij het bouwen van het huis gaat deze door de muur. Dat is ook de reden waarom ik de modem wil verplaatsen.

Dus het is wel mogelijk ook al zie je vaak dat het modem staat waar de kabel je huis binnenkomt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan