2e kern constant 80~90% in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siniger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Halloo,
Ik heb een probleem.
Maar eerst even mijn systeem:

Processor: Am2 Athlon 5200+ EE 2,6ghz
Moederbord: Asus M2N-E Sli
Werkgeheugen: 6gb ddr2-667 (2x2gb kingston + 2x1gb kingston)
Videokaart: Radeon 3870
Harddisks: Maxtor 80gb en Samsung 250gb
Voeding: Zalman 600hp

Sinds een paar weken geleden is de 2e kern van mijn dual-core processor is constant 80~90% in gebruik en ik ben er tot nu toe nog niet helemaal in geslaagd om er achter te komen wat dit nou veroorzaakt. Ik weet namelijk ook niet precies wanneer het probleem begonnen is.
Wat ik wel weet is dat mijn proccesor het 3 maanden geleden prima deed. Dit weet ik doordat ik toen zo'n windows sidebar tool had waarmee ik het gebruik van mijn core's kon aflezen.
Het eerste wat ik heb gedaan was een grote schoonmaak houden op mijn harde schijven en een heel dozijn virusscanners, registrycleaners etc eroverheen gegooid. En vervolgens heb ik ook nog een biosupdate gedaan. Dit hielp allemaal niet, ik zag dat mijn 2e core nog steeds constant rond de 90% in gebruik was en de 1e core gewoon rond de 5% in gebruik was. De amd cool & quiet functie heeft ook geen effect, de 2e kern loop ook op 90% als de processor op 1ghz draait.

Vervolgens heb ik windows opnieuw geinstalleerd op mijn schijf van 80gb (wel eerst helemaal geformateerd) terwijl ik de andere (250gb) losgekoppeld had. Hierna had ik dus nog steeds hetzelfde probleem. Het volgende wat ik heb gedaan was mijn processor op het moederbord van mijn vader proberen. Hier deed mijn processor het dus gewoon normaal en was hij gewoon weer zo goed als niet in gebruik in idle.

De enige melding die ik ooit van windows heb gehad over dit fenomeen was toen ik de windows prestatie index probeerde te updaten. Toen gaf windows na een lange tijd de melding dat de indexbepaling niet kon worden voltooid omdat mijn processor te druk bezig was met het downloaden van muziek of met andere toepassingen. En deze melding kreeg ik overigens op een schone windows instalatie terwijl de computer nog niet op internet was geweest.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit probleem te verhelpen? En is het een hele rare gedachte van mij dat m'n moederbord eigenlijk gewoon kapot is..?

Greetingz,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan