2e laptop kan geen verbinding maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Ik heb 2 laptops, 1 met vista home en 1 met XP. Maak al 2 jaar gebruik van tele2. Beide laptops maakten gewoon verbinding met internet. Na een crash op met vista laptop (tijdens installeren van SP2.......:( ) Alles opnieuw moeten installeren en dus ook mijn verbindingen met de router. Uiteindelijk weer verbinding gekregen.
Nu komt het probleem. De XP laptop kan maar geen verbinding krijgen met internet. Hij vindt de tele2modem maar heeft "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" ik heb de instellingen precies overgenomen van de vista laptop. Maar het lukt steeds maar niet.
Ik heb WEP gebruikt waarvoor ik een netwerksleutel van 13 karakters moest instellen. Deze sleutel gebruik ik dus ook voor de XP laptop instellingen maar daar krijg ik opeens een foutmelding Het wachtwoord moet 40 of 104 bits zijn en ik moet 5 0f 13 ascii tekens invoeren. MAAR DAT DOE IK AL!!!!.
Waarom werkt het opeens niet meer. Wat doe ik fout??

Weet je wel zeker dat je WEP-versleuteling moet gebruiken, want dat komt eigenlijk nauwelijks meer voor.

volgens mij wel, ik heb een davolink DV-2020 modem van tele2. ik kan daar security instellingen aanpassen. Ik kan daar kiezen voor verschillende beveiligingen WPA-PSK, WPA2-PSK, shared, of mixed WPA2/WPA-PSK. Maar dan kan ik, bijzonder genoeg, geen verbinding maken met het modem, terwijl de instellingen op laptop en modem gelijk zijn. MOcht het toch lukken om een WPA beveiliging goed in te stellen dan kan ik volgens mij alleen gebruik maken van WPA-PSK en niet WPA2. aangezien een van mijn laptops met XP is uitgerust. of klopt dit ook niet?

Hoi,

Nu breekt mijn klomp .... :rolleyes:
'Volgens mij wel' zeg je, daarmee antwoord gevend op mijn vraag of je zeker weet dat het WEP-encryptie moet zijn .... maar in het vervolg van je antwoord heb je het nergens over WEP. WEP is een methode die achterhaald, want snel te kraken is.

Je moet op je modem mixed WPA2/WPA-PSK instellen, zoals dat ook in de installatie voor XP en die voor Vista staat. Mixed mode ondersteund zowel WPA áls WPA2 op je laptop en pc.

Laatst bewerkt:
sorry was misschien een beetje onduidelijk van mij. Ik kan dus kiezen voor een beveiliging (WPA enz. ) en OPEN. Daaronder kan ik aangeven of ik WEP wil inschakelen.
In mijn geval heb ik network authetication ingesteld op OPEN.
Daarnaast WEP ingeschakeld met 128bit en een network key.

Dit is de enige manier waarop ik verbinding kan krijgen met mijn modem.
Wanneer ik WPA (of welke van de andere dan ook ) instel en dat dus ook op mijn LapTop instel, krijg ik geen verbinding. Niet met de vista LT en ook niet met mijn XP LT.
Om toch maar een verbinding te hebben heb ik dus maar gelaten bij alleen WEP en OPEN Maar veilig is het dus niet echt.

Vreemd, met name voor de laptop met Vista.
Tenzij het een oudere laptop is, waarop later een upgrade naar Vista heeft plaatsgevonden.
Sommige (oudere) netwerkkaarten ondersteunen geen andere excryptie dan WEP.

Al eens geprobeerd contact op te nemen hierover met Tele2?

Met jouw handleidingen is het opeens gelukt.:thumb: Waarom weet ik niet maar ik heb nu WPA2 beveiliging. Gek, want naar mijn idee heb ik niet iets anders gedaan dan de afgelopen dagen.
Beide LT's hebben nu verbinding met het modem en WPA2 beveiligd.:D
Jammer genoeg weet ik nu niet wat het probleem was.
In ieder geval doet alles het op dit moment naar behoren!
Heel erg bedankt voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan