2e monitor blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moocker

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Ik heb 2 monitors die ik graag zou aansluiten op mijn pc, maar één blijft zwart. Even door andere topics gebladerd, en deze beschrijving is bijna perfect:

"Maar wat ik ook doe... hij detecteert maar 1 scherm. En altijd het scherm dat in het onderste connector gaatje van de videokaart zit. Als ik de schermen omwissel hetzelfde. Hij ziet alleen de monitor die in het onderste gaatje zit en de 2e niet."

In het configuratiescherm detecteert hij het 2e scherm wel, en zodus kan ik kiezen om beeldscherm te dupliceren, uit te breiden, etc etc. Maar het 2e scherm blijft zwart. In het begin komt er tevens op "No signal detected"

Pc: Intel core I3 530, P7H55D-M PRO moederbord (AsusTek), 4Gb DDR3 (Kingston), Ati Radeon 5770, Windows 7 Ultimate
Monitor 1: Lisonic IIMJ7; TFT-LCD, 17"
Monitor 2: http://www.superwarehouse.com/BenQ_G900_19_LCD_Monitor/G900/ps/1502985

Weet iemand wat het probleem is? En een eventuele oplossing?

Laatst bewerkt:
stomme vraag misschien maar je drukt wel op toepassen?

heb je CCC (Catalyst Control Center) op je pc staan?

wat gebeurd er als je het daarin aanzet?

ja, ik druk op toepassen.

In CCC staan er 2 beeldschermen: één met een vraagteken (dat ik niet kan disablen, wegens de error "can't be disabled because it's the only display associated with the primary desktop"), en een ander met een "1" op.
Maar bij nader inzien kan hij misschien de andere monitor niet detecteren, want in het config scherm staat: "1|2. beeldscherm" en wanneer ik op identificeer klik, komt 1|2 op het beeldscherm, en niet gewoon 1 of 2 (en het andere cijfer zou dan normaalgezien op de andere monitor moeten opkomen).

Bij de optie "meerdere beeldschermen" kan ik wel nog altijd kiezen uit beeldscherm dupliceren, uitbreiden en bureaublad enkel weergeven op 1/2.

dat is wel vaag....
en wat gebeurd er als je alleen 1 monitor in de bovenste connector steekt? heb je dan ook geen beeld?
is er nog een ander scherm in de buurt die je kan testen om uit te sluiten dat het niet aan je scherm ligt?

"Maar wat ik ook doe... hij detecteert maar 1 scherm. En altijd het scherm dat in het onderste connector gaatje van de videokaart zit. Als ik de schermen omwissel hetzelfde. Hij ziet alleen de monitor die in het onderste gaatje zit en de 2e niet."

en zodus werkt enkel het onderste (ook als ik er maar 1 inplug, bovenste geeft gewoonweg geen signaal, hoewel mijn videokaart dit perfect zou moeten aankunnen)
De schermen werken beiden.

Misschien even openmaken? Zou het wel nogal raar vinden, pc is maar enkele maanden oud.
Wat kan er vanbinnen verkeerd zitten? Hoe herken ik het? Hoe repareer ik het?

Juist een DVI kabel kaan halen (lees: stelen) bij iemand, en hij werkt!! Jezus... Gekloot voor niks. (moet nu wel 'n andere kabel kopen voor hem, hehe)

Toch bedankt voor de moeite, rico!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan