2e monitor. Hoe & wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hoi,

Ik wil graag een 2e monitor op mijn pc aansluiten

1e optie: Mijn videokaart is een Hercules Prophet Pro (Ati 9000). Hier zitten de 3 bekende aansluitingen op: vga, A\v en nog zo'n grijze. Ik weet niet waar die grijze voor is maar ik heb wel een verloopstekkertje voor die grijze naar VGA maar als ik de 2e monitor daarop aansluit gebeurt er niet veel. Kan ik daar wel ongestraft een monitor op aansluiten? Weet iemand hoe ik daar een signaal uit kan krijgen?

2e optie: In mijn test pc zit nog een Matrox dualhead 400 Max. Die doet het prima maar is natuurlijk niet meer zo jong en heeft slecht 32 MB geheugen. Nou ben ik geen gamer dus zoiets als framerates enzo boeien mij niet. Is het wijs om die Matrox kaart in mijn andere systeem te bouwen?

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor enige reactie :)
 
Bedankt voor je antwoord Jean.

Maar zowel de Hercules als de Matrox zijn beide agp-kaarten en dit artikel gaat over het bijprikken van een pci-kaart. En die Matrox zal heus wel werken; dat is de vraag niet maar van beide kaarten is ie wel de oudste. Is het wijs om die in een redelijk modern systeem te zetten. Verder ben ik eigenlijk veel meer benieuwd of ik een monitor kan aansluiten op die grijze uigang die op de Hercules zit.
 
Ik zou zeggen test het eens uit, het kan echt geen kwaad.
Probeer die matrox kaart maar.
 
Hmja dat zal ik ook wel doen maar dat stel ik nog even uit want als ik weet of je die grijze uitgang net zo goed kan gebruiken, scheelt me dat wel weer het in- en uitbouwen van s videokaarten.
In elk geval bedankt voor het meedenken :)
 
maar je hebt toch dacht ik twee videokaarten nodig.
 
Ik heb mijn Matrox maar geïnstalleerd. En nu dus ook 2 beeldschermen. Bijkomend voordeel: briljante en contrastrijke kleurweergave.
Ik zet de vraag dus op opgelost maar als iemand me nog kan vertellen wat ik met die grijze stekker doe? :)

Bedankt voor je antwoorden Jean :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan