2e NIC windows server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

msyuser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem.
Het zit zo: ik heb twee VM's die draaien op virtualbox op mijn pc thuis. Een server met windows server 2008 en een windows 7 client.
Op de server heb ik twee nic's en op de client 1. De ene NIC op de server gebruik ik voor LAN en de verbinding tussen de server en client werkt prima. Het probleem is met de tweede NIC die ik als router wil gebruiken. Die staat normaal gesproken op DHCP (dynamisch dus) en kan als tie op DHCP staat op de server het internet op. Zodra ik de IP settings van de tweede NIC dus naar statisch verander dan kan ik niet meer op internet. ook wil ik de client aan de (router)NIC koppelen, maar ook dat helpt niet.

Kan iemand me helpen???

hoi

kan iemand me helpen heel graag. is voor school en kom er niet uit helaas :(

hoi

kan iemand me helpen heel graag. is voor school en kom er niet uit helaas !!!!

Ok, het is de 2de keer dat ik je onderwerp volgens mijn systeem zie bovendrijven (zoekfunctie), mogelijk zit je een toch een beetje in de verkeerde sectie & moet je overplaatsing aanvragen naar Windows Server 2008.

Sowieso heb je 1 verplicht statisch IP-adres nodig op Server 2K0/3/8/12. Volgens mij is het handigste om de 1ste NIC dat toe te wijzen, de 2de kan je onder NAT zetten.
Dat mag in de reeks 192.168.xxx.xxx zijn. In principe word dat geregeld door de router van je host naar je ISP.

Vergeet niet dat je na modificatie de hele keten van achter naar voor moet uitschakelen, & daarna weer van voor naar achter moet inschakelen om het werkend te krijgen.

Tip: Zet beide NIC's op de server tijdelijk op automatisch, herstart de hele bende, als het werkt, noteer het IP-nummer van NIC1 via ipconfig /all, wijs dat IP statisch toe aan NIC1, herstart bende. ;)

Laatst bewerkt:
kan iemand me helpen?? miss via teamviewer dan?? is er belangrijk!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan