2e pc niet meer op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo ,

Na het plaatsen van een router om het internet te delen is het 2 weken goed gegaan.
Maar toen begon het probleem met de messenger dat deze er iedere keer werd uitgegooid en nu wil de 2e pc niet meer op internet.

Daar staat winme op en als ik via winipcfg de lease probeer te vernieuwen krijg ik de melding :

kan de dhcp server niet vinden!!

Wie kan mij hierbij helpen.

Alvast dank!

Heb je de netwerkkaart al eens opnieuw geinstalleerd? En heb je ook al de kabel vervangen?

JA de netwerkkaart is opnieuw geinstalleerd maar de kabel is niet vervangen!!

Het punt is dat van het ene moment op het andere deze pc niet mer op internet kon terwijl de eerste pc zonder probleem op internet gaat !!

Dus ik denk niet dat het probleem in de instelling van de router zit!

Verwissel de kabels eens onderling van je pc's en kijk dan wat de uitkomst is

Hoe heb je alles "aan elkaar geknoopt". Internetverbinding naar de router, neem ik aan en dan:
- apart naar beide pc's, of
- eerst naar pc 1 en dan pc 2 ??

indedaad internetverbinding gaat naar de router en dan apart naar beide pc`s!!!

Ik weet niet wat voor router je hebt, maar als deze DHCP heeft dan zou je computer normaal gesproken een IP-adres moeten krijgen. Probeer anders om het IP-adres "hard" in te voeren, vul de volgende gegevens in (ik ga ervan uit dat je de IP-range 192.168.0.x gebruikt):
- IP-adres (192.168.0.x)
- Subnetmask (255.255.255.0)
- Gateway (IP-adres van de router=192.168.0.x)
- DNS (Nameserver IP-adressen van je InternetProvider)

Als dit gelukt is kijk of je op internet komt.

Heb je ondertussen de netwerkkabels al eens omgedraaid?

zo de kabels zijn gewisselt maar dat helpt ook niet.

de 2e pc blijft iedere keer vastlopen zodra je via winipcfg

de lease probeert te vernieuwen!!

wanneer de kabel van de 2e pc in de andere pc gestoken is werkt internet weer wel!!

rara!!!

Regel je IP-adres dan niet via DHCP, maar voer het IP-adres handmatig in en kijk wat er dan gebeurd.

Ik krijg het gevoel dat je netwerkkaart niet goed geinstalleerd is of dat hij defect is.

Geplaatst door tipie
zo de kabels zijn gewisselt maar dat helpt ook niet.

de 2e pc blijft iedere keer vastlopen zodra je via winipcfg

de lease probeert te vernieuwen!!

wewanneer de kabel van de 2e pc in de andere pc gestoken is werkt internet weer l!!

rara!!!

Ken je dit ff uitleggen, eerst zegt je de kabels zijn verwisselt en het helpt niet, en dan zeg je weer dit
..................................

wewanneer de kabel van de 2e pc in de andere pc gestoken is werkt internet weer l!!

Ja is inderdaad een beetje vreemd uitgelegd.

De kabels waren verwisseld en dat maakte dus niet uit bij winipcfg en vernieuwen gebeurde er dus niets ( dit op de 2e pc ) maar de 1e pc ging dus wel gewoon op internet. iedere keer als op de 2e pc winipcfg wordt opgeroepen en je probeerd de lease te vernieuwen loopt deze vast!!

De firewall van de router is nu uitgeschakeld en nog helpt het niets.

Op de router zijn bij de 1e 2 lampjes die knipperen en bij de 2e pc maar 1.

Ik ga er morgen weer langs met een andere netwerkkaart en dan nog maar eens proberen.

Geplaatst door tipie
Ja is inderdaad een beetje vreemd uitgelegd.

De kabels waren verwisseld en dat maakte dus niet uit bij winipcfg en vernieuwen gebeurde er dus niets ( dit op de 2e pc ) maar de 1e pc ging dus wel gewoon op internet. iedere keer als op de 2e pc winipcfg wordt opgeroepen en je probeerd de lease te vernieuwen loopt deze vast!!

De firewall van de router is nu uitgeschakeld en nog helpt het niets.

Op de router zijn bij de 1e 2 lampjes die knipperen en bij de 2e pc maar 1.

Ik ga er morgen weer langs met een andere netwerkkaart en dan nog maar eens proberen.

goed, laat je wel effe horen hoe het zat/zit

suc6 ermee
groetjes Harry

p.s.....denk ook dat het toch aan de netwerkkaart ligt

Hallo allemaal,

Sorry voor het wat late bericht maar wegens tijdgebrek was het er niet van gekomen.

Het probleem zat hem dus in de netwerkkaart ik heb er een nieuwe ingezet en ze gaan allebei weer als de brandweer!!!!

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken!!!!

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan