2e pc niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janusjan

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Hallo,
Mijn netwerk bestaat uit SMC ADSLModem/router wireless. Laptop Wireless, pc kabel. Vanuit mijn pc kan ik mijn gedeelde mappen op laptop benaderen. Vanuit laptop kan dat niet. Laptop ziet beide computers, maar als ik de pc wil benaderen, dus dubbelklik op de pcnaam, krijg ik gelijk: not accessible. Ik had dat probleem eerst niet. Ik had de computers met een kabel verbonden. Ineens was het probleem er en wat ik ook probeerde.....niets dus. Ik hoopte, dat het probleem met het modem/router verholpen zou zijn, maar nee.
Heel vreemd is, dat als ik in windows verkenner kijk, ik 2x entire network zie staan. In beide dir staat de naam van het netwerk en de 2 computers. In beide is pc niet te benaderen. laptop heeft windows XP prof engels en pc heeft windows xp home nederlands.
Alvast dank voor de moeite

Jan

Moet je op beide computers inloggen met een gebruikersnaam ??

Dan moet je vanop je laptop inloggen als een gebruiker van je pc ?? Of vraagt hij dat niet ??

Het is nu zo": laptop windows 2000, volledig met updates. Zie nu mijn laptop en pc. pc dubbelklikken: is niet toegankelijk. ra ra

Heb je iets gedeeld op je xp pc ?? Anders is er voor de ander niets om te 'zien'.

ja, ik heb verschillende mappen gedeeld. Het gekke is, dat het ooit gewerkt heeft. Opeens kon het niet meer. (Waren allebei verbonden met crosscable) Toen dacht ik het op te lossen met router, maar nee. Nu heb ik op laptop Windows 2000, maar steeds geen resultaat. Nu las ik ergens, dat op beide computers het gastaccount ingeschakeld moet worden?

Nu las ik ergens, dat op beide computers het gastaccount ingeschakeld moet worden?

Daar durf ik me niet over uitspreken, lijkt me alleen nodig als je zonder accounts werkt, ...

Gebruik je nog steeds de crosskabels tussen router en pc's ???

Nee, tussen Laptop en router is wireless, tussen pc en router normale patchkabel. (Anders kon ik via pc natuurlijk niet internetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan