2e pc op afstand bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin100

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Ik wil een 2e pc bedienen op afstand.
Het probleem is dat op de 2e pc niets is aangesloten behalve een netwerk kabel.
Op deze 2e pc staat nu windows vista.
Op mijn huidige pc staat windows XP
Ik begrijp dat je eerst wat software moet installeren op die 2e pc.
Maar is het dan mogelijk om de 2e pc alleen aan te zetten en dan vanaf een andere pc te bedienen.

ja het is wel mogelijk als ze allebei op het internet zitten

je zou is kunnen kijken naar teamviewer

Alle pc's zitten op internet via een switch.
Maar als ik de 2e pc aan zet en hier zit geen monitor op ,zal ik wel het prg op moeten starten.
Teamviewer vraagt wel steeds om een ander ID nummer heb ik gezien.
Als ik de 2e pc uit en weer aan heb gezet heb ik een ander ID nummer wat ik niet kan zien zonder monitor.

hij heeft geen monitor geen toetsenbord en geen muis aangesloten, alleen de internet kabel

dus denk dat het een lastig verhaal word

TeamViewer instellen dat hij automatisch opstart met je PC.

ja maar dan krijg je toch het inlog probleem omdat je die code moet invullen of kan dat ook zonder ?

Mijn huidige pc met xp en 40GB HD ben ik zeer tevreden mee,maar de andere met vista heeft meer opslag 160GB HD en wil dus hierop meer op gaan slaan.
Ik ben radiozendamateur en maak verbindingen over de hele wereld en kan dan via de 2e pc mijn radiozender aansturen en gegevens opslaan.
Zo heb ik 1 pc waarop privé gebruik van maak en de andere voor de hobby.
Maar omdat ik beperkt ben in de ruimte op mijn tafel en maar 1 monitor heb,wil ik het op deze manier proberen.

Extra -> Opties -> Beveiliging.
Het is ook handig om een TeamViewer-account aan te maken.
En om onbeperkte toegang in te stellen.

dit ook nog even instellen

bij teamviewer ga je naar extra rechtsboven

klik op opties dan vink je in de tab ALGEMEEN teamviewer opstarten met windows aan

klik dat venster weer dicht en dan kan je volgens mij bij verbinding in teamviewer () teamviewer zonder toezicht instellen

Account heb ik net aangemaakt.
Ga eens op de andere pc alles installeren en hopelijk dat het werkt.
Alvast bedankt.

Een andere optie is natuurlijk ook logmein (www.logmein.com) (kleine client installeren en er altijd bij kunnen zonder code) en afhankelijk van de versie van Vista kun je ook Remote Desktop van Windows zelf proberen (geen extra software en gewoon microsoft native werken) .

Teamviewer op de andere pc gezet en alles werkt perfect.
Ik heb nog wel 1 vraag.
Als ik inlog op de 2e pc is het beeld kleiner. Ik heb de instellingen voor de resolutie aangepast maar dit helpt niet.
Maar misschien hoort dit zo dat het beeld kleiner is.
Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan