2e pc op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi,

Ik heb geen flauw idee of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik stel hem toch maar:

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft, en mijn oude pc is nu voor mijn zoontje. Nou is hij gek op foxkids, dus internet... Nu heb k zelf een kabelverbinding via @HOME, breedbandinternet. Nu wil ik ook graag dat hij ook internet op zijn pc heeft. Wat heb ik daarvoor nodig, en hoe moet ik dat doen? Het liefst zonder kabel, daar dit 25 - 30 meter kabel zou betekenen...

Alvast bedankt.

Een draadloze netwerkkaart kopen, maar wat ik heb gehoort zijn die niet echt goed, ze kunnen je internet erg vertragen.

Een draadloze netwerkverbinding kan je internet niet vertragen, althans niet van de computer waar het internet op binnenkomt, deze zit nog steeds rechtstreeks op het modem aangesloten, middels een kabel. De andere pc, welke draadloos wordt aangesloten zal in principe ook geen hinder ondervinden van het feit dat 'langzamere' draadloze netwerkkaarten bestaan. De langzaamste draadloze netwerkverbinding (althans degene die nu nog verkocht worden) is 11Mb/s en aangezien je internetsnelheid langzamer is zou je in theorie de volledige internetsnelheid draadloos kunnen versturen, immers je modem stuurt max 10 Mb/s uit (althans dat zou ie kunnen)

Maar genoeg theorie hierover het is uiteindelijk het doel een draadloze verbinding op te zetten ipv erover te praten.

Voor je een keuze maakt zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden.

1. Draadloos is makkelijk maar in veel gevallen duurder dan een kabel
2 Een draadloos netwerk is indien niet goed beveiligd een stuk onveiliger dan met een kabel, immers alle signalen gaan door de lucht en kunnen, mits niet goed beveiligd, door iemand worden opgevangen, of derden kunnen gebruik maken van uw internet connectie.

Wat heb je nodig:

Het makkelijkste is misschien wel een Accesspoint met ingebouwde router (ook voo bekabelde netwerken) Linksys heeft bijvoorbeeld een goede, Het is in dit geval mogelijk om het internetsignaal op de Wifi accespoint met ingebouwde router incl bekablede poorten (hierna te noemen router) te zetten, en vervolgens de gewone bekabelde pc via de oude kabel, die er dus al ligt, aan te sluiten, en de andere pc via wifi, op deze manier zijn de computers bijna volledig gescheiden van elkaar en is het dus vrij moeilijk om bij bestanden op de andere pc te komen, zodat het per ongeluk verwijderen van bestanden op een andere pc tot het verleden behoort (Dit aangezien de andere pc is voor uw zoon, die misschien wel graag een beetje prutst :D )

In de pc van uw zoon dient u een wifi netwerkkaart te plaatsen.

Indien het alleen de bedoeling is om de internet verbinding te delen heeft u genoeg aan 11 Mb/s zowel voor de router als voor de netwerkkaart. Andere mogelijkheden zijn 54 Mb/s en 100 Mb/s.

Ook is het natuurlijk mogelijk in de bovengenoemde opstelling om de kabel tussen uw pc en de router ook te laten vervallen en ook te kiezen voor een draadloze verbinding, in dat geval heeft u ook nog een Wifi netwerkkaart nodig voor uw pc. (Persoonlijk zou ik voor het bekabelde netwerk kiezen, tenzij u natuurlijk de pc wilt verplaatsen en dan alsnog een nieuwe netwerkkabel dient te leggen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd, indien u nog vragen heeft of het antwoord is niet bevredigend dan kunt u dat natuurlijk altijd even hier posten, ik zal dan proberen het eventuele probleem op te lossen

Voor meer informatie over netwerken kan je ook klikken op de link in mijn handtekening.

Internet delen.

Hoi jongens,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Met deze tips kom ik er wel uit.

Nogmaals hartelijk bedankt.

m.vr.gr. Ton.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan