2e router als bridge draadloos verbinden met 1e router

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb beneden een wifi modem/router van Ziggo. In een lade heb ik nog een ongebruikte Sweex wifi-router liggen. Beide hebben een bridge-functie.

Junior heeft boven een XBox zonder wifi. Er loopt een lan-kabel van de ziggo naar zn XBox door een gat in het plafond, niet ideaal, maar de XBox kan nu op internet.

Als leermomentje wil ik nu de Sweex naast zn XBox zetten en met een lan-kabeltje met elkaar verbinden. De Sweex moet draadloos met de Ziggo gaan communiceren middels de bridge-functie. Het kabeltje door het plafond komt daarmee te vervallen.

Hoe stel ik een en ander in?

Dit is mogelijk maar niet optimaal en het komt ook eigenlijk nooit voor want je houd op die manier geen snelheid meer over. Kijk eens naar een wifi ontvanger voor de xbox.

Het is geen must, maar meer een probeersel. Het lijkt mij iets dat tegenwoordig mogelijk moet zijn, gezien het feit dat "iedereen" overgaat op wifi...

Hoe dan ook, ik had hier iets gelezen over het vervangen van je router-firmware, maar Sweex komt niet voor in het lijstje met compatible apparaten. :confused:

Blijft over de mogelijkheid om de Sweex met een kabel als AP op de Ziggo aan te sluiten. Hoe dat moet weet ik, maar zinvol is het niet omdat het niet uitmaakt of de kabel naar boven in de Sweex of in de XBox verdwijnt...

Voor nu laat ik het zo, misschien komt er later nog een mogelijkheid...

Thanx.

*edit*
Nog wat leesvoer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan