2e router voor betere dekking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keunes

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Hallo allemaal,

We hebben twee verdiepingen en op allebei graag een goede draadloze verbinding. Beneden staat een (nieuwe) router/modem combi. Het apparaat reikt alleen niet naar de zolder. Ik wil graag de oude modem met kabel verbinden aan de nieuwe, om zo ook in de bovenste lagen van het huis goed bereik te krijgen. Om het de verduidelijken heb ik een schema'tje gemaakt (network situation.jpg).
Op internet heb ik wel een aantal handleidingen gevonden, maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van. Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Het instellen van je 2e router is niet zo heel moeilijk. Maar je gaat tegen problemen aan lopen. Met name daar waar de 2 netwerksignalen bijna even sterk zijn.

Wat je beter kunt doen is een zogenaamde range-extender op de 2e verdieping plaatsen. Of als je router WDS ondersteund, een 2e router kopen die dit ook aan kan.

Met beide methodes verleng je het bereik van je netwerk, maar blijft het wel 1 netwerk.

omnidir.antenne.jpgEen andere oplossing is je huidige antenne verwisselen met een omnidirectional antenne, indie mogelijk.
Zie bijlage.
Eenvoudig, goedkoop en doeltreffend.
Wel voldoende sterkte nemen.

Laatst bewerkt:
Beste RogerS en coenraad,
In de tussentijd blijkt ineens de oude router niet meer helemaal jovel te zijn (het apparaat is onbereikbaar als'ie ingeplugd is). Heel jammer, want met een firware upgrade zou'ie WDS ondersteunen. Ik trek maar gewoon ��n kabel naar boven voor de meest-gebruikte computer en koop misschien een extra router.

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan