2e SATA schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen Wirtz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2005
Van Dell hebben ze m'n systeem geleverd met 1 ipv 2 raid hd's voor mirror toepassing.
Ze hebben de 2e nu wel na 1 maand verzonden maar kan ik deze ook installeren zonder dat ik alle gegevens (windows, office, data, netwerk instellingen etc.) kwijt raak?

Welkom op Helpmij.:)

Als je de schijf als data schijf erbij doet, kan dit zonder dat je de rest kwijt raakt.
Als je hem erbij wil doen om als backup schijf te gaan gebruiken, met de raid 1(mirror) funktie, dan ben ik bang dat je opnieuw moet beginnen.

Mirror dan op andere manier?

Tnx Crash voor je snelle antwoord.
Kan ik hem op een andere manier laten mirroren?
Bijvoorbeeld bij Windows (XP Prof) - Beheren onder Deze Computer?
Of een programma misschien?

Ik ken er zelf geen programma's voor, die het op de manier backuppen, zoals een Raid 1 configuratie doet.
Raid 1 maakt namelijk een exacte kopie van de hoofd schijf, de backup schijf kun je ook niet zien in Windows.
Alles wat je doet, wordt ook exact op de backup schijf gedaan.

Hou me ten goede , heb het zelf nog niet uit geprobeert , maar als je met Ghost een backup maakt en dan terug laat zetten op alle 2 je ATA schijven zou je hetzelfde resultaat toch hebben??

Geplaatst door BANDIT123
Hou me ten goede , heb het zelf nog niet uit geprobeert , maar als je met Ghost een backup maakt en dan terug laat zetten op alle 2 je ATA schijven zou je hetzelfde resultaat toch hebben??
Zou je inderdaad kunnen proberen.
Ik zou ook niet weten of dit wel goed gaat werken.

Alleen moet je dan wel in het bezit zijn van Norton Ghost 9.0, deze kan omgaan met SATA schijven.

Geplaatst door crash

Zou je inderdaad kunnen proberen.
Ik zou ook niet weten of dit wel goed gaat werken.

Ga dit zelf nu niet proberen deze machine loopt goed , maar ga dat wel een keer proberen Wil dat toch wel weten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan