2e Schijf verwijderen en in USB behuizing plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal, ik heb de volgende 2 problemen.

Van een computer waar 2 schijven (40 en 80 gb) in zitten heb ik de 2e schijf (80 gb) verwijderd. Alvorens ik hem verwijderde heb ik met XP de partities verwijderd, nu is de schijf "nieuw volume" ontstaan zonder drive letter. De schijf zou 80 gb moeten zijn maar is +/- 75 gb. Ik heb hem uit de computer gehaald en nu ontstaan de 2 problemen.

1) De computer wil met één schijf (staat op master) niet meer opstarten (stopt bij het eerste scherm, keuze uit F8 of Del voor Bios) , moet ik iets in de Bios veranderen ?
2) Ik heb de 80gb schijf in een externe (sitecom) behuizing geplaatst en d.m.v. USB aangesloten. XP scheen even de USB massaopslag te herkennen en zelfs het merk, maar kwam toen met de melding dat de hardware niet goed geïnstalleerd was. Moet ik een drive-letter toevoegen aan de schijf ? Hoe (d.m.v. terugplaatsen in de oude computer ?) of staat er nog een stukje besturingssoftware op de schijf die verwijderd moet worden (hoe?) ?

Alvast bedankt voor het meedenken !! :thumb:

Catman

2e punt is opgelost !!!

Beste mensen,

punt 2 is inmiddels opgelost. Wat was de oplossing ? Ik heb de jumper aan de achterzijde van de harde schijf verwijdert en de harde schijf werd herkend.

Nu nog punt 1, ik heb dus de 2e schijf verwijderd en nu wil de computer niet meer opstarten en blijft steken bij een opstartscherm van het moederbord. Ik neem aan dat ik iets in de Bios moet doen, maar wat.........ik neem niet aan dat ik windows opnieuw moet installeren ?

Wie oh wie weet de oplossing ?

Groet van de Catman

Ik ken er niet héél veel van é, maar is het niet zo waar ergens ie op de kabel geplaatst is die schijf van 40? Als die 2e eruitgehaald is, mss op die plaats steken...
En wie weet bij die schijf v 40 ook es jumperke veranderen...
Kkan mss helpen é....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan