• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2e selectieveld toevoegen met alleen waarde binnen 1e selectieveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

killmwillem

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2018
Hi!

Ik ben bezig met een maken van een rapportage model welke wordt opgesteld voor ca. 20 administratie, waar een 2e selectie veld onder valt die alleen de waardes weer moet geven die in het 1e selectieveld worden weer gegeven.

In de bijlage heb ik hiervoor een draaitabel gemaakt met de 2 selectie waardes: Adm. code en Verb. 1. Het probleem is nu alleen dat het 2e selectiefilter alle waardes weer geeft, terwijl ik wil dat deze alleen de waardes weer geeft die binnen de geselecteerde Adm. code vallen.

Iemand een idee hoe ik dit kan op lossen? In het voorbeeld staan slechts een paar waardes in Verb. 1, maar in mijn rapportage zijn dit er een paar honderd verschillende codes, welke over een paar duizend verschillende boekingsregels worden gebruikt. Dit is natuurlijk onmogelijk zelf te filteren, als je niet weet welke Verb. 1 hoort bij welke Adm. code.

Iemand met een briljant idee? Of wellicht juist een heel eenvoudige? ;)

Een slicer heeft deze functionaliteit bijvoorbeeld wel, maar beperk me liever tot een compacte oplossing in een paar cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi!

Bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik zoek. Als ik op het tabblad "Rapportage" filter op een adm. code 2 en vervolgens op Verb. 1, dan geeft het veld Verb. 1 nog steeds alle waarden weer i.p.v. alleen de Verb. 1 code in Administratie 2 wordt gebruikt.

VB.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan