2e Wifi router werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJMikeE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe Extra router voor op mijn slaapkamer, maar ik krijg hem niet aan de praat...

Thuis hebben wij deze opstelling:
netwerk.png

Het gaat om de Sitecom WL 153, ik gebruik windows 7

Alvast bedankt
Mike

Graag wat meer informatie over wat er precies gebeurt.

Krijg je wel verbinding met de router?
Kan je vanaf je computer wel op de andere router komen?
Hoe zijn de DHCP instellingen op beide routers? Als deze aan staat op beide routers, zal dat op een van beide uitgezet moeten worden (behalve als je gebruik wil maken van een ander subnet)

Oo

Graag wat meer informatie over wat er precies gebeurt.

Krijg je wel verbinding met de router?
Kan je vanaf je computer wel op de andere router komen?
Hoe zijn de DHCP instellingen op beide routers? Als deze aan staat op beide routers, zal dat op een van beide uitgezet moeten worden (behalve als je gebruik wil maken van een ander subnet)

Ik krijg wel verbinding, maar ik kan (gek genoeg) geen verbinding met de linksys router maken via 192.168.1.1 terwijl dat wel goed is, via de sitecom kan ik verbinding maken via
192.168.0.1. Hij ziet de router constant, ook al trek ik de internetkabel eruit. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd maar nog steeds niks...

Als ik je goed begrijp heeft de Linksys aan de draadloze/LAN kant het 192.168.1.x netwerk en de Sitecom aan de draadloze/LAN-kant het 192.168.0.x netwerk.
Klopt dat? Indien ja, dan zal het wel zijn dat de Speedtouch óók het 192.168.0.x ip-netwerk heeft op zijn thuisnetwerk/LAN... :rolleyes:

Als ik alle ip-reeksen heb én weet welk LAN ip-adres de Speedtouch heeft én weet vanaf welk ip-adres de Speedtouch als DHCP server ip-adressen uitdeelt, dan kan ik je een instructie geven die alles in 1 netwerk zet, oftewel waarin de Linksys en Sitecom puur als accesspoint/switch worden gebruikt, niet als router.
Grote voordelen hiervan:
a. Alle door computers etc. gedeelde printers en gedeelde mappen zijn van overal te benaderen/gebruiken, omdat alle pc's/laptops/etc. in hetzelfde ip-netwerk zitten.
b. Portforwarding hoeft alleen in de Speedtouch te gebeuren, dus niet ook in de Linksys en Sitecom

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan