2e xp verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drempel

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
242
hallo,

Ik was gisteren nog in de veronderstelling dat je XP best op een externe HD kan installeren, ben er direct achtergekomen dat zoiets dus niet kan.. :confused:

Maar nu start mijn windows op mijn pc niet meer op zonder dat de externe HD aangekoppeld is. Ik krijg een foutmelding dat het pad naar de opstartlocatie niet in orde is.

Hoe kan ik mijn pc weer normaal laten opstarten?

mvg
 
Op de pc vanaf de Windows XP starten. Zodra je de keuze krijg om windows te installeren, dit uiteraard niet doen, maar kiezen voor de herstelconsole.

Voer hier het comand fixboot en fixmbr uit.

Na zal je oude windows weer vlekkeloos opstarten.

Cotje
 
Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist beide opdrachten ingevoerd en ik kreeg de bevestiging dat het goed gegaan was. Echter, het probleem is gebleven. Ik kan niet opstarten zonder dat de externe HD aangesloten zit.

andere suggesties?

mvg
 
kijk eens hier

Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist beide opdrachten ingevoerd en ik kreeg de bevestiging dat het goed gegaan was. Echter, het probleem is gebleven. Ik kan niet opstarten zonder dat de externe HD aangesloten zit.

andere suggesties?

mvg


kijk daar eens Configuratiescherm,systeem,geavanceerd,opstart en herstelinstellingen,klik op instellingen,dan bewerken,dan komt de kladblok voor de dag,daar hoort zoiets op te staan :


[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

als daar meer op staat moet je een regel weg halen,denk eraan niet te veel he
 
er staat:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home


nét iets anders dus.. en er valt dus weinig te verwijderen.. Moet dat /noexecute=optin /fastdetect toegevoegd worden dan?

groet
 
Probeer die commando's in de herstelconsole of eens in te voeren (uiteraard zonder de extrene HDD eraan). En dan eerst even CHKDSK /r uitvoeren, daarna pas FIXBOOT en FIXMBR.

Misschien dat die dan het probleem wel helemaal verhelpt.

Als dat niet werkt dan zou ik graag de foutmelding willen weten die pc geeft als je zonder externe hdd wilt opstarten, misschien dat we daar wat meer info uit kunnen halen om je te helpen.

Cotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan