2G / 3G Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LadySuzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
2
Hi Ik ben op internet aan het zoeken naar een nieuwe Motorola RAZR V3 maar krijg allemaal technische details waar m'n oren van klapperen!

Nu staat er bij eentje dat ie geschikt is voor een 2G netwerk en niet voor een 3G... de simkaart die erin gaat is van KPN, heeft iemand een idee of dat ding het dan doet hier in NL?

Verder staat de ene met Quadband en de ander met Triband :shocked: ook geen flauw benul!

Wie oh wie kan licht sheppen in de duisternis?! :eek:
 
2G en 3G zijn termen voor varianten van GSM (telefonie) en GPRS (mobiel internet).

Als je telefoon geschikt is voor 3G kan je op relatieve hoge snelheid internetten op je telefoon (UMTS en soms HSDPA).
Internetten op 2G (GPRS) is tergend traag.

Gebruik je geen internet (of MMS) op je phona, dan is het voor jou niet interessant of je een 2G of 3G telefoon koopt.
Alle providers in Nederland hebben namelijk zowel een 2G als een 3G netwerk.

Ook werken zowel triband als quadband telefoons gewoon in Nederland. Je simkaartje van KPN zal dan
ook gewoon werken. Check wel of de telefoon die je koopt geen simlock heeft :).

Succes ermee!
 
Wow thanks voor de snelle reactie en duidelijke uitleg! :thumb:

Het is voor m'n vader die alleen belt & smst & alleen met deze telefoon overweg kan en nu de oude op punt van overlijden staat was er paniek want waar koop je die Razr nu nog?!

Gelukkig een hoop keus op Ebay maar van al die termen raakte ik even in de war :confused:

Thanks!!!!:D
 
Hi Ik ben op internet aan het zoeken naar een nieuwe Motorola RAZR V3 maar krijg allemaal technische details waar m'n oren van klapperen!

Nu staat er bij eentje dat ie geschikt is voor een 2G netwerk en niet voor een 3G... de simkaart die erin gaat is van KPN, heeft iemand een idee of dat ding het dan doet hier in NL?

Verder staat de ene met Quadband en de ander met Triband :shocked: ook geen flauw benul!

Wie oh wie kan licht sheppen in de duisternis?! :eek:

Hoi,

Nog een kleine toevoeging:

Tri en quadband betekent dat je ook via andere gsm netwerken kunt bellen met het toestel. Meeste GSM toestellen zijn geschikt voor de netwerken van KPN en Vodafone die twee 'bands' gebruiken(900 en 1800 Mhz). T Mobile bijvoorbeeld gebruikt in NL alleen maar het 1800 netwerk.

Met triband wordt normaal gesproken bedoeld dat ie niet alleen op deze netwerken kan bellen, maar ook op een 1900 Mhz netwerk. Dit gebruiken ze onder andere in de VS en in Midden/Zuid Amerika. Trband betekent dan dus dat je daar ook kunt bellen met die telefoon.

En over UMTS/HSPA hoef je je dus helemaal niet druk te maken als je geen mobiel internet of andere datatoepassingen gebruikt.

Succes ermee.
 
Voor de duidelijkheid, met een dual band toestel kun je in Nederland bij iedere provider op het netwerk.

Hoi,
T Mobile bijvoorbeeld gebruikt in NL alleen maar het 1800 netwerk.

Dit is niet correct. Toen Telfort overging naar KPN heeft T-Mobile de EGSM (ongeveer 890 MHz) licentie van ze overgenomen. Daarnaast had Orange ook masten op 900 MHz in gebruik die bij het overgaan naar T-Mobile uiteraard ook zijn meegegaan.
 
Voor de duidelijkheid, met een dual band toestel kun je in Nederland bij iedere provider op het netwerk.



Dit is niet correct. Toen Telfort overging naar KPN heeft T-Mobile de EGSM (ongeveer 890 MHz) licentie van ze overgenomen. Daarnaast had Orange ook masten op 900 MHz in gebruik die bij het overgaan naar T-Mobile uiteraard ook zijn meegegaan.

Hoi Leila,

Weet je dat zeker? Telfort heeft, ook even de publicaties checkend, toch nooit 900 MHz licenties/kavels gehad. Zelfde geldt voor Orange, partijen Ben/Dutchtone/Telfort hebben indertijd licenties gekocht in het 1800 spectrum net als KPN en toenmalig Libertel. Weet niet wat je bedoelt met punt dat Orange 900 MHz masten heeft meegenomen. Misschien mis ik iets maar lijkt me erg vreemd wat je schrijft en niet in lijn met publicaties EZ hierover. Heb je een link die dit onderschrijft?
 
Alexander, mijn excuses voor mijn late reactie. Ik had eigenlijk geen reactie meer verwacht. :)

Toen ik ruim een jaar geleden op een feestje een medewerker bij de afdeling Technology (of zoiets) van T-Mobile tegenkwam heb ik met hem gesproken over de frequenties, dekking en natuurlijk de overname van Orange (wat dus echt een gigantisch project is geweest). Daar heb ik dus de info van. Op telecomvergelijker.nl en het forum van Tweakers komt het gebruik van diverse frequenties door de telecomproviders ook regelmatig ter sprake.

Als je googled op 't-mobile frequentie' / 'orange frequentie' / 'telfort frequentie' krijg je een heleboel informatie. Ik heb ook even snel gezocht op EZ.nl en in deze publicatie (opent bij mij alleen in IE :mad:) vind je een advies aan EZ met op pagina 2 een overzicht van welke frequenties nu bij welke telecomproviders zijn. Daarboven staat ook dat E-GSM in handen is van T Mobile.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan