2gb ram voor mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
ik ben van plan een macbook pro te kopen, maar hierbij krijg ik de keuze of ik deze in 2gb of in 4gb kan bestellen.
Op het moment heb ik een 2gb laptop (windows). Op zich gaat het wel goed, maar af en toen erger ik me toch wel aan de tijd die nodig is om een "mijn computer" te openen als ik bvb photoshop aan heb staan.

Ik ben zelf een ICT'er maar ik weet nog steeds niet of meer ram geheugen automatisch betere prestaties leverd.

In een artikel heb ik gelezen dat de FSB ook veel te maken heeft met de prestaties van de computer. De FSB van een macbook is 1066MHz met een 2,26GHz Core 2 Duo processor en juist daardoor denk ik zelf dat de 4gb net iets meer kan leveren dan 2gb.

Dus, kan iemand me ophelderen wat betreft ram geheugen, FSB, clocktime e.d?

alvast bedankt;)

wat betreft RAM:
dit zorgt er niet voor dat je computer "sneller" wordt. dit zorgt ervoor dat wanneer je meerdere applicatie's tegelijk draait(bv: muziek, downloaden, surfen, kopiëren)dat je computer hier minder moeite mee heeft.

Extra werkgeheugen zorgt er in de praktijk alleen voor dat je computer sneller wordt, als hij voor de upgrade te weinig had.
Als je aan 2GB genoeg hebt, gaat 2GB bijsteken echt geen merkbaar (noemenswaardig) verschil maken.

minimale werkgeheugen voor de Snow Leopard is 1gb geworden. Als de macbook standaard 2gb heeft blijft er relatief weinig over als je de computer voor vrij veel dingen tegelijk gebruikt, nietwaar?

in dat geval is upgraden naar 4gb niet eens zo gek *-)

Die 1GB is minimaal om het OS goed te kunnen draaien. Die 1GB extra zorgt ervoor dat je een aantal applicaties daarbovenop soepel kunt draaien. Zolang dat bij werken, msn, internet en muziek blijft is er niks aan de hand. Ga je daarnaast nog videobewerken ofzo, ja dan zit je al snel over die ene GB heen.

Maar nogmaals, het kan sowieso geen kwaad extra RAM bij te steken. Je gaat er sowieso niet op achteruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan