2oo watt voeding sterk genoeg voor nieuwe computer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb nog een mooie kast staan met een 200 watt voeding erin.

Kan ik die kast en voeding zo gebruiken om een nieuwe computer te bouwen of heb ik echt 300 watt nodig ??

wie heeft ervaringen hiermee ???

200 watt is tegenwoordig wel wat mager inderdaad.
Het kan ook best zijn dat de oude voeding niet meer geschikt ik voor de nieuwe moederborden qua aansluitingen.
Je kunt altijd hier nog even een kijkje nemen.

als je daar een moederbord van tegenwoordig op aan wil sluiten zal je dat niet lukken ,omdat er andere voltages worden gebruikt

Geplaatst door Bertus
als je daar een moederbord van tegenwoordig op aan wil sluiten zal je dat niet lukken ,omdat er andere voltages worden gebruikt

Hoezo andere voltages?? Als het een ATX voeding is dan zal daar gewoon de ATX standaard aan spanningen uitkomen.
Verder een 200Watt klasse A voeding, kan opzich beter functioneren dan een budgetmerkvoeding van 400 watt.

Dus geef eens het merk en type van de voeding??

ik heb op een site gekeken en volgens die site heb ik minimaal 289 watt nodig , dus ik kijk wel wat ik doe. een neiwue voeding is ook niet zo duur

Even als voorbeeld, ik heb een voeding van 250 Watt (Dell klasse A), daaraan hangen 4 hdd's (Sata raid), een DVDbrander, een CD brander, een ATI Radeon 9800pro, 1Gb geheugen en 2 extra casefan's, dit alles draait volledig probleemloos, zelfs bij het tegelijk branden van een DVD en CD en gewoon doorwerken op de pc.
Mijn betoog, het wattage is niet het belangrijkste, wel de kwaliteit van de voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan