2PC`s

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank64

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Berichten
31
Wie geeft mij advies ?

Mijn zoon heeft boven een pc die gekoppeld is aan de router beneden, nu wil mijn dochter ook een pc boven op haar kamer. Deze ligt naast de kamer van mijn zoon en ik wil en kan geen extra draad trekken naar beneden, kan zij toch op de router via de bekabeling van mijn zoon. De een heeft het over een hub en de ander over een switch, wat nu te gebruiken en hoe werkt dat. Ze moeten wel gelijktijdig op internet kunnen.


Ik hoop op een bruikbare reactie.:thumb:
 
Wat je zou kunne doen zijn 3 dingen, een hub kopen, een switch kopen of een 2e netwerkkaart in 1 van de pc's plaatsen en internet delen aanzetten in windows.

Ik zal ff het verschil uitleggen.

Die 2e netwerkkaart is waarschijnlijk geen optie, aangezien dan de pc waar deze kaart inzit aan moet staan, anders heeft de andere pc geen verbinding. Daarnaast is het voor iemand die weinig ervaring heeft met pc's relatief moeilijk op te zetten.

De hub zou kunnen, dit is een kastje waarmee je netwerken aan elkaar koppelt, echter kan het signaal maar 1 kant tegelijk op (half duplex) dus nooit tegelijk signaal verzenden en ontavngen. Dit zorgt voor vertagingen. In geval van internetten zal het niet echt heeeel veel uitmaken, maar gezien het prijsverschil met een switch (nl bijna niets) zou ik kiezen voor de switch.

De swich, zoals ik hierboven al aangaf dan wel verzenden en ontvangen tegelijkertijd (full duplex). De beste, eigenlijk de enige goede oplossing, dus
Afhankelijk van het aantal aansluitingen kan je ze kopen met 4, 5 8, 12, 16, 24 poorts etc.

Let wel op, soms kom je weleens een switching hub tegen, dit is geen switch, je moet dus een echte switch kopen die 20/200 aankan
 
Hmz dat had me veel werk gescheeld, en met mooie plaatjes erbij :D

Ach ja, ben altijd te lui om te zoeken, maar zelf typen blijkt toch een stukl vermoeiender :D :thumb:
 
Beter dubbel uitgelegd dan helemaal niet! :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan