2vragen: Snelheid Bij Netwerk En Netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Vraag1: ik heb sinds kort een netwerkje thuis, en alles werkt perfect, alleen als ik bij de verbinding bij de 'hoofd' computer kijk, zie ik daar 100/Mbps staan, en hier bij mn eigen pc wisselend, nu 24Mbps en bijv even later weer 6Mbps, hoe kan dit ?? dat ik er zo weinig heb staan?? Want als ik bijv. druk aant downloaden ben, dan valt de verbinding zomaar weg....want het signaal is ook aldoor laag...het zou tog mogelijk moeten zijn om op deze pc ook een goeie verbinding te hebben ?? het is trouwens bij mij draadloos

mss maak ik me druk om niks hoor

Vraag2: Ik wil graag een verbinding maken met de andere pc op het netwerk, maar als ik de pc op het netwerk zoek, heb ik geen rechten om erin te komen, heb bij die andere pc de firewall al uitgezet, maar kom er nog steeds niet in, en die andere pc ziet mijn pc niet...en ik die wel...
mijn vraag, hoe kan ik het instellen dat ik wel in verbinding kan komen met die andere pc ?

alvast bedankt

Als het draadloze signaal niet optimaal is wordt de snelheid automatisch teruggeschroefd om toch een constant signaal te kunnen houden. Als je constant een hoge snelheid wilt hebben zul je de afstand tussen accesspoint en je computer moeten verkleinen of het signaal moeten versterken.

de router en mijn pc staan hooguit 10 meter uit elkaar, ze staan rechtboven elkaar...de router staat beneden en mijn pc boven alleen het plafond zit ertussen zegmaar :P

Probeer dan de antenne eens iets anders te richten. Misschien dat dat iets uitmaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan