2x 256 mb PC133 en 1x 128 mb PC133: kan dat zonder verlies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Gisterenmiddag nieuw geheugen gekocht. Ik heb toch in eerste instantie gekozen voor 1 maal SDRAM PC133 256 mb. Ik zit nu samen met die andere 256 mb en die 128 mb nu op 640 mb intern geheugen. De PC100 64 mb die ik er ook had in zitten is exit. Kon er trouwens ook niet meer bij want ik heb maar 3 geheugen sloten.
Er werd mij verder bij Dynabite verteld dat ik beter die 128 mb er ook uit kan halen omdat anders die twee modules van 256 mb niet met elkaar communiceren zodat de snelheid achteruit gaat. Wat is hier van waar? Als ik dat dus doe ga ik er dus wel weer achteruit, of juist op vooruit en is het dan sneller dan ik nu heb met 640 mb? Ik heb dus nu ook allemaal PC133 in mijn PC. Hoger kon mijn moederbord niet aan werd mij verteld? Is dat zo?

Laatst bewerkt:
Om dat te kunnen beoordelen hebben we even naam en type van je moederbord nodig.

maar ik denk dat je je niet in dual channel zal werken, maar even checken kan nooit kwaad

Hier zijn de specs:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 08/06/2001-8IDX-6A69VG0CC-00
Moederbordnaam Gigabyte GA-8IDX

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 3200 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 3 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 210 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i845

Moederbordfabrikant
Firmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd.
Productinformatie http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Pro ... t_List.htm
BIOS Download http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Sup ... S_List.htm

En enig idee welke snelheid mijn moederbord aan kan? Ik heb dus nu PC133, ondersteund hij ook hoger en zo ja welk geheugen van welke snelheid kan het aan?

Zoals je bij de door mijn gegeven link kunt zien maximaal pc133

Ok, duidelijk. Ik kom alleen PC133 modules haast niet meer tegen. Dynabite had ze dan maar MyCom had ze allang niet meer. Verder kan ik tot 3 gig aan intern geheugen aan met mijn moederbord zo te zien maar ik heb maar 3 sloten. Hoeveel mb moeten die modules dan wel niet zijn om aan 3 gig te komen?

Even rekenen hoor:

3gb gedeeld door 3 sloten =.......... 1gb per slot:o

Bestaan er modules PC133 1 gig dan? Waar zijn die te vinden? Ik kom ze niet tegen namelijk.

Bestaan er modules PC133 1 gig dan? Waar zijn die te vinden? Ik kom ze niet tegen namelijk.

Zou best kunnen dat ze er niet zijn ik zal even zoeken maar 2GB is toch voldoende !
1GB ook , ik neem aan dat je niet zulke zwaare dingen op de pc doet...

Zou best kunnen dat ze er niet zijn ik zal even zoeken maar 2GB is toch voldoende !
1GB ook , ik neem aan dat je niet zulke zwaare dingen op de pc doet...

Internetten en FS2004 regelmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan