2x 4gb werkt niet, zorgt voor crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

maastricht20

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Ik heb een nieuwe laptop, acer 5742g met 1x 4gb geheugen. Deze is uitbreidbaar tot 8gb. Nu heb ik een 4gb bank, zelfde model+snelheid, ander merk (corsair), erin gestopt en nu blijft de laptop crashen. Haal ik de 2e bank eruit, dan gaat wel alles perfect....
Wat kan ik hieraan doen?

Maakt het uit, welke van de 2 bankjes je eruit haalt? (Werkt de hardeschijf enkel op het nieuwe bankje geheugen ook, of blijft het dan ook crashen?)

Welke acer 5742g heb je?? Er zijn meerdere modellen..
Ondersteund je laptop wel 8 gb ram?

Het advies is; altijd het zelfde merk (ivm timings etc) te gebruiken. 9 van de 10 keer gaat een zelfde type geheugen wel samen met een van een ander merk maar soms ook niet.
Kun je dat reepje ook ruilen?

ik ga het straks proberen, het vreemde is dat de bios wel aangaf dat er 8gb inzit, alleen bij windows crasht hij. Win Ult 64bits.

Ik ben nog aan het wachten op de 2e geheugenbank...
Als ik 1 bank erin stop, de originele eruit haal en deze erin, dan crasht windows ook bij het opstarten..... Ik vind het maar vreemd. De snelheden e.d. zijn echt hetzelfde... Alleen het merk is anders als het origineel, maar hij is nu niet samen met de andere geplaatst. Wat kan dit dan zijn?

ps nieuwe module wordt komende week verwacht en dan probeer ik 2 dezelfde.

Met de originele 4gb doet alles het perfect... Erg vreemd.

Ook al zijn de timings op papier het zelfde, onderhuids verschillen sommige merken geheugen reepjes toch net nog zo veel dat het kan gebeuren dat een bepaald merk niet wil werken met jouw merk pc/mobo...

Daarom vind je op de site van een pc / mobo verkoper vaak lijsten met gegarandeerd werkende merken geheugenreepjes en meer van dat soort zaken.

Zoals je kon lezen was de geheugenbank defect, bij het invoeren van de nieuwe deed ie het wel. Dus de vraag is al beantwoord, daarnaast ging het om een 4gb bank ipv een 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan