2x 512mb RAM maar laat slechts 960mb totaal zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TECstarINC

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
ik heb 2 reepjes van 512mb RAM geheugen

hiervoor had ik altijd 1 reepje 512 en hij zei altijd dat hij 480mb kon vinden

ik dacht altijd dat een deel naar windows xp ging en dergelijke

toen deed ik er een reepje bij van 512 en kreeg ik 960mb (2x 480)

oké vreemd.... want waarom zou hij nu ineens meer ram nodig hebben voor windows:shocked:

maar daarna hoorde ik via via dat windows xp home maar iets van 4mb ram gebruikt

ik hoor dus in totaal 1024-4= 1020mb ram geheugen te hebben
waarom laat hij er maar 960 zien?:confused:

mvg Thijs

Het verhaal van 4MB is anders:

Windows XP 32-bit kan maar 3,2Gb aan!

In jou geval denk ik aan een videokaart die 64Mb meegapt. Dat is normaal. Veel computers hebben dit!

Op mijn oude laptop had ik hetzelfde. Daar ook dezelfde getallen als die jij laat zien ;)

Wat voor videokaart gebruik jij, ik kan mij voorstellen dat dat een shared memory kaart is die geheugen van je ram reserveerd

Het verhaal van 4MB is anders:

Windows XP 32-bit kan maar 3,2Gb aan!

In jou geval denk ik aan een videokaart die 64Mb meegapt. Dat is normaal. Veel computers hebben dit!

Op mijn oude laptop had ik hetzelfde. Daar ook dezelfde getallen als die jij laat zien ;)

h raar bij mij laat hij 1003 mb ram zie maar dat komt omdat mijn video kaart 10 gebruikt van de 384 in mijn laptop

ik heb idd een shared videokaart, maar dan vind ik het toch raar dat hij eerst 32mb "reserveerd" en daarna 64mb

want als ik nu bijv 1 reepje 512mb en 1 reepje 1gig had, was er dan 96mb gereserveerd ofzo?

ik heb idd een shared videokaart, maar dan vind ik het toch raar dat hij eerst 32mb "reserveerd" en daarna 64mb

want als ik nu bijv 1 reepje 512mb en 1 reepje 1gig had, was er dan 96mb gereserveerd ofzo?

neem ik aan van wel ligt eraan hoeveel erin je moederboord gaat bijna alle moederboorden ondersteunen 4 GB

In de BIOS kun je vaak instellen hoeveel er geshared mag worden. Dit heb ik teruggebracht naar 16 hier.

welke functie in je bios is dit dan?
want dan wil ik hem terugbrengen naar 24

houk precies 1gig ram over :)

Nope, '1 Gig' is 1024Mb (en dus niet 1000)
Vergeet overigens niet dat alles wat je afhaalt van je 'shared video geheugen' je videokaart dus ook slechter gaat presteren.

64Mb is een mooie waarde voor de videokaart en jij gaat het verschil tussen 960Mb en 1000Mb beschikbaar geheugen voor Windows echt niet merken. Je zal echter wel degelijk het verschil merken tussen 64Mb en 24Mb videogeheugen!!!

Als je bij de keuze blijft dit te willen doen, kun je dit zoals ik zei in de BIOS doen. De optie is wisselend per PC/Laptop. Gewoon effe zoeken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan