2x 660ti, beide hebben verschillende clock speed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccovh

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Hallo.
ik wist niet zeker of dit in het videokaart gedeelte moest of in het overklok gedeelte moest, maar dit leek mij het meest logisch.
ik was bezig met mijn gpu overklokken, tot ik tegenkwam dat beide gpu's een verschillende clock speed behouden (zie afbeelding)
is dit gezond? of kan ik dit door de vingers zien? of moet ik me zorgen maken?
Untitled.jpg

ook te noteren, Het zijn allebij MSI N660TI-2GD5/OC (link)

Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet helemaal. Als je de kaarten in SLI hebt staan kan het geen kwaad, echter wordt dan de snelheid van de langzaamste kaart aangehouden ;)

Dat had ik al vernomen. maar als ik de grafiek zie van afterburner zie ik dat beide gpu's een andere snelheid aanhouden. het zijn 2 identieke kaarten, die de zelfde standaard clock speed hebben. maar hoe meer ik de kaarten overclock, hoe meer de snelheden afwijken. ik wou vragen of dit gewoon verkeerd is weer gegeven ik de grafiek, of dat het werkelijk zo is. op meerdere programmas worden de afwijkende snelheden aangegeven. ik wou weten of dit kwaad kan, of dat ik gerust verder kan.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben je met afterburner maar 1 van de 2 kaarten aan het overclocken. Dat zou gelijk het verschil in snelheden van de grafiek verklaren ;)

als ik niks overclock zijn beide gpu's aanzienlijk lager geclockt. en tot mijn verbazing verschillen ze allebij nog steeds van clock speed. terwijl het excact dezelfde kaarten zijn, met excact de zelfde bios (ik heb bios flash gedaan, maar GPU-Z geeft aan dat beide over de zelfde bios beschikken)
dus wat mij lijkt is dat het niet aan het overclocken kan liggen.
maar de oorzaak hoef ik niet te weten, ik wil alleen graag weten of dit kwaad kan.
Untitled.jpg

Laatst bewerkt:
Nee, de laagste snelheid zal aangehouden worden in SLI, dus dat kan geen kwaad.

Heb je "automatisch" overgeclockt misschien? Want niet elke kaart kan even ver overgeclockt worden.

ik heb handmatig de schuivers bewogen en op apply gedrukt, als dat je vraag was.

Hmmm, dan zou ik niet zo snel weten waar het verschil vandaan komt...

Voor de mensen die in dit topic terecht zijn gekomen vanwegen dat zij het zelfde probleem ondergaan:
Mijn gpu's draaien nog steeds op verschillende clock speeds, maar zelf heb ik hier geen last van,en ik speel nu al 2 dagen zo. ik merk dat de kaarten nog prima werken, en het werkt niet nadelig op de games die ik speel.
dus ik zou zeggen dat het gewoon door de vingers valt te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan