2x defecte pc met moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimineluz

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Hallo,

Ik heb van vrienden/kennis een 2tal computers ontvangen. Na wat testen heen en weer(videokaart, voeding, geheugen) in een goed werkende pc, heb ik een groot vermoeden dat de moederbords kapot zijn.
De onderdelen werken wel in mijn eigen pc.
Het gaat om een:
- Acer N1996 moederbord (Acer pc)
- MSI n1996 moederbord (medion PC MT7 med mt515)

Probleem alleen is deze zijn niet of nauwlijks meer te verkrijgen. En als ik wat google geeft het ene moederbord aan dat het om een LGA775 socket gaat en de ander om een 478 socket gaat.
Beide computers geven geen beeld bij het opstarten. Misschien andere suggesties?

Voordat ik overga voor het bestellen van nieuwe moederbords is het misschien handiger om eerst wat meer informatie te krijgen.

mvg, Niels

processor?

misschien kun je beter de container onder het raam zetten en het moederbord met socket 478 van de bovenste verdieping er in gooien. dat type is behoorlijk uit de tijd en niet meer de moeite waard om naar te kijken vaak toch te weinig snelheid om programma's stabiel op te kunnen draaien. je zou nog een andere processor kunnen proberen. dit geld overigens ook voor het andere moederbord met socket 775 het is het proberen waard en daar is nog wel wat uit te halen maar voor 30 euro heb je weer een nieuw moederbord daar kan je bijna niet voor prutsen waar je meestal niet uit komt .
succes er veders mee

Ja zon vermoeden had ik al. Denk dat het idd voordeliger is om een nieuw moederbordje met een een nieuwe processor erin te zetten zodat je meteen ook weer wat ge-upgraded bent. Dan hoef je ook niet meteen een hele nieuwe pc aan te schaffen aangezien mensen krap bij kas zitten deze tijd. Bedankt voor je reactie.

idd maar dan zou ik zeggen houd marktplaats eens goed in de gaten soms kom je een super pc tegen voor 100 euro ofzo (heb ik pas zelf ook gedaan voor mensen die wat krab bij kas zaten) maar als je een normale pc wilt bouwen kan je het eigenlijk niet onder de 100 euro doen of je wil over een jaar weer zitten met de problemen van traag ed.

Let wel op dat bij een nieuw moederbord + processor etc. een herinstallatie van Windows noodzakelijk is (incl. de reeds geïnstalleerde software/programma's).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan