2x een router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoenix555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Yo,

Ik heb een modem met daaraan een router zodat ik 4 computers eraan kan aansluiten.
Nu wil ik dus nog een router in mijn kamer (die andere zitten in de meterkast) voor draadloos internet maar hoe doe ik dat? of kan dat uberhaupt wel?:confused:

de router die ik wil aansluiten: Linksys Wireless G Breedband Router WRT54G2-EW.
de router die ik nu heb aangesloten bij mijn modem is: Netgear WPN824 v2 (ja is een draadloos toestel maar omdat hij in de meterkast zit heb ik hele slechte verbinding, en de router eruit halen kan ook niet omdat de 4 kabels die aan mijn router aangesloten is via de muren gaat.)

Ben niet zo technische met alles. :o
Ik hoop dat iemand dit begrijpt en me kan helpen :thumb:

Alvast bedankt!

Wellicht toch handiger om een draadloze range-extender te gebruiken 'ergens' tussen de netgear router en de stations die geen goede ontvangst hebben.

Hallo mensen,

Ik zit met een dergelijk probleem/ vraag.

Hieronder de gevraagde gegevens:

Ik heb een ADSL verbinding van KPN (InternetPlusBellen). Hiervoor heb ik in de meterkast een KPN Experiabox (Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl). Ik gebruik Windows XP en Mac os). Ik denk dat ik de firewall van Windows heb, wellicht dat er iets in de Experiabox zit? Ik wil de Netgear RangeMax Wireless Router WPN824 v2 gaan gebruiken.

Mijn verhaal is het volgende. De KPN Experiabox zit in de meterkast. Hierdoor heb je draadloos geen bereik op de 2e verdieping (zolder). Vanuit deze meterkast loopt alles via de muren naar boven. Dus wij op zolder kunnen onze kabel in de muur steken (soort van stopcontact voor upt) en deze dan aansluiten aan de laptop/ mac.

Ik wil in mijn kamer draadloos internet. Daarom heb ik de Netgear RangeMax Wireless Router WPN824 v2 gekocht (via Marktplaats).

Maar hoe moet ik dit doen?

Ik wil dus: draadloos internet in me kamer met de middelen die ik heb.

Kan iemand mij wellicht helpen?

Dank je wel alvast.

Routers & Access-points

Beste Alisha,

het is als volgt:

Wil je een bestaande router uitbreiden met een draadloos apparaat om zo met je laptop te kunnen Internetten, dan koop je in de winkel een access-point en GEEN router met ingebouwde access-point.
Het access-point voorziet in een draadloos toegangspunt tot het netwerk wat er al ligt.
Dit access-point sluit je dan aan op je bestaande router, configureren voor een beveiligde verbinding en klaar is Alisha.

Informeer in de winkel naar de mogelijkheden en merken.
Succes!! :rolleyes:

Dank je MCSA2003 :thumb:
zal eens gaan kijken daarnaar

bedankt nogmaals ;)

Beste Alisha,

het is als volgt:

Wil je een bestaande router uitbreiden met een draadloos apparaat om zo met je laptop te kunnen Internetten, dan koop je in de winkel een access-point en GEEN router met ingebouwde access-point.
Het access-point voorziet in een draadloos toegangspunt tot het netwerk wat er al ligt.
Dit access-point sluit je dan aan op je bestaande router, configureren voor een beveiligde verbinding en klaar is Alisha.

Informeer in de winkel naar de mogelijkheden en merken.
Succes!! :rolleyes:

Hey,

Egoïstisch van mij! Ik heb (via Marktplaats) een Netgear WPN824 v2 gekocht. Een draadloos router (geloof ik). Deze heb ik via mijn normale bekabelde internet aangesloten en toen opeens werkte het. Dus eigenlijk heel simpel. Het is ook beveiligd met een wachtwoord, dus volgens mij heb ik het goed gedaan! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan