• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2x excel bestand openen en 1 refreshen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjv

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Goedemorgen,

ik zit met het volgende probleem.

Situatie is als volgt

Een excel bestand staat op plek A. Persoon A bewerkt het excel bestand en auto save staat aan. Persoon B bekijkt vanaf een andere plek het zelfde bestand (deze staat op read only) maar als Persoon A het bewerkt kan Persoon B niet de actuele versie zien. Dus moet hij steeds het excel bestand sluiten en weer opnieuw opstarten.

Mijn vraag: Is er een manier dat bij Persoon B automatisch excel refreshed en dus de actule versie voor zich krijgt. Of dat hij een snel toets kan doen zodat hij de nieuwste versie voor zich heeft.

BVD

De autosave functie betekend niet dat je originele versie hebt gesaved.
Als je afsluit zonder op te slaan ben je de de autosave weer kwijt.
Autosave is alleen van nut bij onverwacht afsluiten van excel.

Het 2e persoon kan alleen het originele bestand openen.
Als persoon nr 1 tussen door gewoon saved heeft persoon nr 2 vlgns mij wel de meest actuele versie.(ik heb dit echter niet uitgetest en ben er dus niet 100 % zeker van)

Ok dat is duidelijk.

Maar persoon 2 wil niet het excel bestand opnieuw openen. Hij wil hem gewoon refreshen zeg maar.

Ik denk dat er want handelingen betreft weinig verschil zit tussen refreshen en het bestand opnieuw openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan