2x indringpoging in 4 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iapyx

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Enkele dagen geleden meldde mijn antivirusprogramma (NC 2005) het volgende:

Er is een indringer gedetecteerd en geblokkeerd. De communicatie met bannersrotator.com(82.98.193.165) wordt gedurende 30 minuten geheel geblokkeerd.

Indringing: HTTP Adobe SWF Remote Code Exec.
Indringer: bannersrotator.com(xx.xx.xxx.xxx)(http(80)).
Risiconiveau: Hoog.
Protocol: TCP.

Vandaag, 17 augustus, is er door dezelfde indringer een poging ondernomen.

Weet iemand meer over deze indringer of is het zo dat het programma Adobe probeert te communiceren met mijn computer, gezien de naam 'Adobe SWF' ?

Hartelijk dank,
iapyx

Laatst bewerkt:
Laat ik mijn vraag/probleem anders stellen:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn antivirus programma [Norton 2005] de communicatie met een bepaald ip-adres permanent blokkeert?

Ik heb inmiddels 4 inbraakpogingen gehad.
Deze melding komt van mijn anti-virus programma:

Details: Attempted Intrusion "HTTP Adobe SWF Remote Code Exec" against your machine was detected and blocked.
Intruder: bannersrotator.com(82.98.193.165)(http(80)).
Risk Level: Hoog.
Protocol: TCP.

Ik zou graag dit ip-adres permanent willen blokkeren.
Hoe?

Laat ik het nog anders stellen:

Mijn anti-virus programma, Norton, detecteert de indringer en blokkeert dan 30 minuten lang dat ip-adres. Ik zou het graag 24 uur per dag willen blokkeren, dat zou toch moeten kunnen zou je zeggen....

[Norton werkt dus goed, maar ik wil mijn computer nog beter tegen deze indringer beveiligen] [inmiddels 5 inbraakpogingen]

Overigens het feit dat er in de melding 'HTTP Adobe SWF Remote Code Exec' staat als indringer, zou dat iets te maken kunnen hebben met een Adobe product update?

Laatst bewerkt:
Het lijkt opgelost. Mijn anti-virus programma constateert geen indringpogingen meer na de update. Via de automatische melding mijn flash geupdate (onlangs) en zelf een latere versie (beta) vandaag geinstalleerd in de hoop dat er geen bugs inzitten...

bedankt!

iapyx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan