2x kaart?, router=hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olaf Westra

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hallo hoesturmet
ik wil binnenkort een LAN aanleggen voor +/- 6 pc's, allen draaiende op windows x. daarbij wil ook mijn adsl internetverbinding behouden op mijn pc (windows xp). mijn apparaatbeer zegt me dat ik 2 netwerkkaarten heb, te weten een LANkaart van 10mbps en een "1394"kaart van 400mbps. is die laatste niet gewoon een 'interne' kaart of een bus oid? ik heb volgens mij nl geen extra aansluiting voor een netwerkkabel zo te zien. de kaart werkt correct maar zend en ontvang helemaal niets.
vraag me af of ik dus alsnog een tweede netwerkkaart moet aanschaffen?

vervolgens heb ik een router liggen, kan ik deze gebruiken als hub??? of kan ik hiermee alleen een internetverbinding delen??

verder vraag ik me af of de verschillende windows versies geen probleem opleveren bij het aanleggen van een netwerk.

bvd een netwerk-i-beet

1394 is firewire. Weet niet of daar netwerkmogelijkheden mee zijn.

Over je router. Als die nog genoeg vrije poorten heeft kan die ook als hub (zal dan switch zijn) gebruikt worden. Verschillende windowssoorten maakt niks uit in een netwerk.

Maar je kunt adsl ook gewoon binnen laten komen op de router (is het mooiste)

dank voor de snelle reactie mario.
vraag nog: je bedoelt adsl op de router binnen laten komen en via afzonderlijke hub netwerk aanleggen?

waarom niet de router als switch gebruiken? of levert dit veel problemen op?

Vraag het even voor de zekerheid?

Heb je ethernet of usb adsl? En kan je router een adsl verbinding aan?

Dan is het niet veel werk meer. In alle pc's dienen nu een netwerkkaart te komen als ze die nog niet hebben. Straightcables van de netwerkkaarten naar de router.

Dan nog bestandsdelen aanzetten en bestanden gaan delen

Eventueel voor de zekerheid kijken of in de router het netwerk op dhcp staat

Dan kun je gewoon via je router het netwerk aanleggen,
als je router minder dan 6 aansluitingen heeft zul je nog wel een hub nodig hebben.

hub+switchproblemen?

oke thxalot.

dan nog een vraag: extra pc's komen dus via de hub aan de switch. hebben deze pc's dan wel verschillende IPadressen of heeft alleen de hub er dan een? maw 'ziet' de switch de pc's of alleen de hub? functioneert het netwerk dus en: is de internetverbindingssnelheid dan op alle pc's gelijk?

Olaf ik heb je vraag in deze sectie "Hub + switch problemen op opgelost gezet.
Dit kun je ook voortaan zelf doen door rechtsonder in de thread vraag is opgelost aan te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan