2x LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

potjebierman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik krijg een nieuwe pc, en daar zit op het moederboard 2 LAN poorten op. Als ik nu op de 1e poort gewoon mijn internetkabel aansluit, en de andere poort een kabel verbind met mijn huidige pc, heb ik dan op beide internet ?

ja/nee

Ik krijg een nieuwe pc, en daar zit op het moederboard 2 LAN poorten op. Als ik nu op de 1e poort gewoon mijn internetkabel aansluit, en de andere poort een kabel verbind met mijn huidige pc, heb ik dan op beide internet ?

als de kabel die van pc naar pc gaat een cross-over is , die kan je zelf maken of kopen.

Niet zomaar.... Wel als je op de LAN-aansluiting die naar Internet gaat ICS (=Internet Delen) aanzet, en dan als aansluiting die van het Internet Delen gebruik mag maken de andere LAN-aansluiting aangeven, die dus gaat naar de computer die je ook Internet verbinding wilt geven.

Tijs.

In het tabblad Geavanceerd van de netwerkaansluiting.
Zie de bijlage voor XP.

Tijs.

Bijlagen

• internet_delen_xp.JPG
    internet_delen_xp.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan