2x Nieuw Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoratioCaine

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo Allemaal,

Eens in de paar jaar haal ik hier opties voor mijn nieuwe systeem, tot nu toe altijd bevallen. Bedankt hiervoor.
Nu wil ik opnieuw 2 pc's aanschaffen, 1 budget pc en 1 game pc, waarbij snelheid en prestatie hoog op de wishlist staat en natuurlijk perfecte grafische mogelijkheden.
Van het budget mag 100 euro worden afgeweken (zowel omhoog als omlaag ;-))
Bijna vergeten: Ik heb altijd problemen met Nvidia op de een of andere manier, dus alleen ATI kaarten svp.

PC 1: Budget PC (ca 400 euro)
Doel: Zeer eenvoudige games, internetten/e-mail, tekstverwerking, snelle computer is belangrijk.
Omgeving: Rekenkracht is belangrijk, maar ik wil geen vliegtuig.
Assemblage: Ik laat de pc in elkaar zetten door de winkel.
Besturingssysteem: Windows 7
Opties: Ik heb al een keyboard, muis, beeldscherm. Er moet verder wel een DVD/CD-speler/brander in zitten.

PC 2: Game/Multimedia PC (ca 1300 euro)
Doel: Zeer snelle computer, moet de meest recente games/nieuwe games kunnen spelen, veel rekenkracht hebben (moet videobewerking aankunnen)
Omgeving: Moet vrij stil zijn. Goede ventilatie belangrijk, hoeft dus niet perse een kleine kast te zijn ;).
Assemblage: Ik laat de pc in elkaar zetten door de winkel.
Besturingssysteem: Windows 7
Opties: Ik heb al een keyboard, muis en een beeldscherm. DVD/CD speler/brander moet erin zitten, evenals een card-reader.

Ik kijk erg uit naar jullie samenstelling, alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Voor pc2 zou deze wl eens in de prijzen kunnen vallen.

BTW welkom op helpmij.nl :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ziet er inderdaad netjes uit.
Hebben jullie ook nog een eigen samenstelling ook met SSD?

Is dit wat?

Coolermaster Elite 310
Intel Core i7 - 2600 (4x 3400Mhz)
Gigabyte GA-H77-DS3H
12 GB DDR3 - 1600 Mhz
2000 GB Western Digital WD20EARX
700 Watt Voeding (merk onbekend)
Asus DVD-Brander
CLUB3d Geforce GTX 550Ti (moet dan vervangen worden door gelijkwaardige ATI kaart)
Windows 7 Home

Dit systeem kost 949 Euro

Kan ik bij dit systeem nog een SSD toevoegen? Is deze computer stil, of moeten er nog extra dingen in?
En wat is tegenwoordig Ivy Bridge, is dit puur een kleinere processor en lager energieverbruik, of is de rekenkracht er ook op vooruit gegaan?

het systeem is op zich wel goed echter is de GTX550 (of iets gelijkwaardig) niet echt top
ja je kan er mee gamen nee je zult de games niet op high kunnen spelen
bij een game computer gaat het er namelijk om dat de videokaart het belangrijkst is en de GTX550 is eerder een instap game videokaart
ik zou persoonlijk de GTX550 in minimaal een HD7870 of GTX670 veranderen daar heb je zeker het budget voor
ook de processor zou ik veranderen in een I5 3550 of I7 3770 dan kun je ook gelijk gebruik maken van de PCI-e 3.0 ondersteuning die het moederbord aanbied

Laatst bewerkt:
Oke firestorm, bedankt voor je reactie.

Dan gaat er zeker een HD7870 in en een betere processor.
Is het toevoegen van een SSD nog mogelijk?

ik weet niet waar je het bestelt ik zal eens kijken bij Azerty.nl?

is dit wat? klikerdeklik

ik heb de kast trouwens aangepast de CM 690 heeft een betere airflow en redelijk stil

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan